در برنامه « مستند فرهنگ»؛

رادیو فرهنگ زندگی استاد «احمد صافی» را بررسی می‌کند

برنامه «مستند فرهنگ» که از رادیو فرهنگ بخش می شود، امشب به زندگی «احمد صافی» از بزرگان علم مشاوره در تعلیم و تربیت ایران و از پیشکسوتان وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری می‌پردازد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، «مستند فرهنگ» امروز و از ساعت حدود ۲۰ شب، به روایت گوشه‌هایی از زندگانی و فعالیت‌های احمد صافی، چهره ماندگار تعلیم و تربیت کشورمان و چهره های برجسته صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد.

این چهره ماندگار معلمیِ کشور، برای قریب به اتفاق فرهیختگان چهره‌ای شناخته شده است؛ وی مؤلف ۳۵ عنوان کتاب در حوزه خانواده، تربیت، مدیریت و مشاوره است. «سازمان و قوانین آموزش ‌و ‌پرورش ایران»، «سیمای معلم»، «اصول و فنون راهنمایی و مشاوره» و «مسائل آموزش ‌و ‌پرورش» از جمله کتاب‌هایی هستند که علاقه بیشتری هم به آن‌ها دارد.

صافی در جایگاه‌های مختلفی چون دبیر کلی شورای عالی آموزش‌وپرورش، معاون آموزشی وزیر و ده‌ها شورا، انجمن، مجلات و نشریات آموزشی و علمی فعالیت کرده است. این چهره فرهنگی همچنین مؤسس و مدیر مرکز راهنمایی و مشاوره صبح امید بوده و مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان است. در سال ۱۳۹۷، زندگینامه و تجارب وی در کتابی با عنوان «معلم مصلح» توسط نشر افست به چاپ رسید.

صافی به ایرانگردی و جهانگردی نیز علاقه خاصی دارد و در زمینه آموزش ‌و ‌پرورش ژاپن، مالزی، ترکیه و فرانسه نیز مطالعه داشته است. او در سال ۱۳۷۸ مرکز مشاوره صبح امید را تأسیس کرد. صافی همچنین عضو تحریریه مجلات و کمیسیون‌های مختلفی در شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز است.

برنامه‌ «مستند فرهنگ» ساعت ۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.