در نشستی با اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عسلویه مطرح شد:

توجه به صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال دیگر ایران را از فروش نفت بی‌نیاز می‌کند/ موانع اجرای طرح‌های پیشران توسعه‌ای پتروشیمی جم برطرف شود

مدیرعامل پتروشیمی جم عنوان کرد: پتروشیمی جم در میان مجتمع‌های پتروشیمی به لحاظ تنوع تولید، خوراک تولیدی، رقم صادرات و… نقش و جایگاه منحصربه‌فردی دارد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پتروشیمی جم، رضا علیزاده در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که با حضور در عسلویه از این مجتمع پتروشیمی بازدید کردند، گفت: کمیسیون صنایع مجلس در رفع مشکلات و موانع تولید و توسعه کسب و کارها به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌ها جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی در صحنه عمل با آن درگیر و مواجه است، افزود: امیدواریم کارگروه پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس نهایت همکاری، توجه و حمایت را از این حوزه به عمل بیاورد.

مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار داریم نقطه نظرات انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و ریاست مجلس واقع شود.

علیزاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر رفع موانع تولید دارند و حمایت ویژه ایشان از تولیدکنندگان و صنایع مولد طی سالیان گذشته همواره در شعار سال و بیانات ایشان نمود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در میانه تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، پتروشیمی‌ها نقش ارزنده‌ای در تامین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرده‌اند و کمک حال نظام هستند، با اینکه ظرفیت ما چند برابر این است و می‌توانستیم با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به این عرصه، سود بیشتری را عاید کشور کرده و همچنین فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کنیم.

او افزود: البته حالا هم دیر نشده و می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت‌، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به خودتحریمی‌های موجود در کشور عنوان کرد: پتروشیمی جم با همه اعتباری که دارد، بعد از چند سال پیگیری برای پروژه‌های توسعه‌ای خود و پس از انعقاد قرارداد بهسازی زمین، دچار مشکلاتی است.

رضا علیزاده با اشاره به موقعیت خاص جم در میان پتروشیمی‌های کشور تاکید کرد: پتروشیمی جم در میان مجتمع‌های پتروشیمی به لحاظ تنوع تولید، خوراک تولیدی، رقم صادرات و… نقش و جایگاه منحصربه‌فردی دارد.

واحد PDH پتروشیمی جم از طرح‌های پیشران با ارزش افزوده است

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران نیز در این نشست گفت: صنعت پتروشیمی نعمتی است که خدا به این کشور داده و می‌تواند اقتصاد ما را احیا کند.

احمد مهدوی افزود: ما کمیسیون صنایع را به خودمان خیلی نزدیک می‌دانیم و احساس می‌کنیم که مشکلات را درک می‌کند، توقع این است که به ما کمک شود چرا که اگر شما ما را پشتیبانی نکنید دچار مشکل می‌شویم.

وی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون صنایع و هیئت رئیسه مجلس و فراکسیون توسعه صادرات گفت: راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی جم به تولید خاویار پتروشیمی کمک می‌کند، یعنی از طرح‌های پیشران با ارزش افزوده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ضمن تبریک به دکتر علیزاده، مدیرعامل پتروشیمی جم بیان کرد: با شناختی که از ایشان داریم و دلسوزی و روابط خوب ایشان با مسئولین کشور، قطعا منشاء خیر هستند.

مهدوی خاطرنشان کرد: ایشان از جنس مردم هستند و پیش از این تلاش و دلسوزی و فعالیت ایشان را در کسوت نمایندگی مجلس و دیگر جایگاه‌هایی که حضور داشته‌اند دیده‌ایم. ان‌شالله با این دلسوزی ویژه در مجموعه زحمتکش و پرتلاش جم نیز موفق و سربلند باشند.

وی با اشاره به تحریم و مسائل و مشکلات ناشی از آن اظهار کرد:  اگر از صنعت پتروشیمی حمایت شود، تا ده سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد و ارز پتروشیمی‌ها حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و مشکلات تحریم به حداقل می‌رسد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی یادآور شد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان راه نجات و لوکوموتیو حرکت اقتصادی کشور می‌تواند نقش ایفا کند به شرطی که حرف‌ها و نیازهای ما را درک کنند.