گزارشی از برگزاری مرحله نهایی رویداد صبانو2؛

سلامت دیجیتال اهرم جدیدی در حوزه ارتقا سلامت/ روش‌های نوآور به کمک حل چالش‌های روز می‌آیند

مرحله نهایی دومین رویداد صبانو۲ همزمان با روز جهانی سالمند و شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال در حوزه “سلامت دیجیتال” برگزار و طرح های نوآورانه ۹تیم مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مرکز نوآوری صبا، در این دوره که بیشترین تعداد تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی حضور داشتند ۷۸ درصد از شرکت کنندگان مرد و ۲۲ درصد زن با میانگین تحصیلاتی کارشناسی بودند.

براساس محورها و فراخوان این دوره از رویداد که با رویکرد “سلامت دیجیتال” به اجر درآمد، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی و.. را در بر گرفته بود.

براین اساس، تیم‌های بادی آنلایزر، پابان، داناطب، شکربان، دکتر لینک، Heal wear، آسانیسم و هوش سبز (سامانه کنترل اکسیژن هوشمند و سامانه کمک پرستار هوشمند) در مرحله نهایی رویداد صبانو۲ که روز جمعه ۹مهرماه برگزار شد، طرح و ایده خود را به داوران ارائه دادند.

عادل دهدشتی، مدیرعامل مرکز نوآوری صبا در حاشیه رویداد صبانو۲ اظهار داشت: در دومین رویداد صبانو۲ حدود ۳۰ طرح و ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که طی دو مرحله ارزیابی، ۹ تیم به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند که در مرحله نهایی دومین رویداد صبانو شاهد ارائه این ۹ تیم بودیم که در نهایت با جمع بندی نتایج ارزیابی‌ها، نحوه تعامل و حمایت از این ۹ تیم بزودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا در آینده و حتی در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری کرونا، «سلامت دیجیتال» به عنوان یک اهرم و ابزار روزآمد در حوزه سلامت محسوب خواهد شد. استفاده از این ابزار دسترسی افراد را سریع تر و دسترسی بیشتری نسبت به ابزارهای و خدمات حوزه درمان، مراقبت و سلامت، ایجاد خواهد کرد و مطمئنا کار کردن و شخصی سازی برای افراد، گروه‌ها و اقشار مختلف در این حوزه باعث منطقی تر شدن و پر رونق شدن این بازار حتی از نظر نظر اقتصادی وخدمات اجتماعی برای جامعه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که لایه اول جامعه هدف ما که بازنشستگان صندوق بازنشستگان کشوری هستند، با توجه به سابقه فعالیت سازمانی آنها و همچنین دسترسی‌های قبلی، شرایط دسترسی مناسبی به اینترنت و گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل دیجیتال دارند؛ اگرچه این شرایط، جای توسعه و بهبود دارد.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: نکته قابل توجه این است که با توجه به شعار مرکز نوآوری صبا باعنوان «برای ایران ۱۴۲۵»، ما تمام تلاش خود را در رابطه با مسائل و چالش‌های روز خواهیم کرد تا راه حل‌هایی را از طریق روش‌های نوآورانه، ارائه دهیم و در آینده‌ای نزدیک رویداد صبانو(۳) را خواهیم داشت.

گفتنی است این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا، معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار شد.