در مراسمی با حضور مدیرعامل به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت:

تقدیر از جانبازان و رزمندگان صندوق بازنشستگی کشوری

در مراسمی با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای شورای فرماندهی مقاومت بسیج صندوق، به مناسبت هفته دفاع مقدس از کارکنان جانباز و ایثارگر تقدیر شد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمد اسکندری، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، جایگاه والای شهدا، رزمندگان و جانبازان در نزد پروردگار را یادآور شد و توضیح داد: خداوند در سوره توبه، زمانی که بحث آبادسازی مسجدالحرام مطرح می‌شود، می‌فرماید: «منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیرخدا نترسند، پس امید است که از هدایت‌یافتگان راه خدا باشند». و در ادامه خداوند از مسلمانان می‌پرسد: «آیا رتبه سقایت و آب دادن به حاجیان و تعمیر کردن مسجدالحرام را با (مقام) آن کس که به خدا و به روز قیامت ایمان آورده و در راه خدا جهاد کرده، یکسان می‌شمارید؟ هرگز آنان نزد خدا یکسان نخواهند بود…» و در نهایت، می‌فرماید: «آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند، آنها را نزد خدا مقام بلندتری است و آنان رستگاران و سعادتمندان دو عالمند».

وی براین اساس تاکید کرد: ما هم وظیفه داریم خدمات و ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان را ارج نهیم و همچون حماسه عاشورا که در آن، شهدا کار حسینی کردند و بازماندگان کربلا کار زینبی کردند و پیام و راه آنان را زنده نگاه داشتند؛ ما نیز باید در قبال مجاهدان و رزمندگان انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم مسئولیت زینبی خود را ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه «دفاع مقدس اولین جنگ ۲۰۰ سال اخیر بود که در آن یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم»، تصریح کرد: این نفس مسیحایی حضرت امام (ره) بود که جوانان و نوجوانان را یک‌شبه به عارفانی ایثارگر تبدیل کرد که از همه موانع، سیم‌های خاردار، رودخانه‌های خروشان و میادین مین می‌گذشتند تا کشور و نظام و انقلاب را حفظ کنند و در نهایت هم، سربلند از دفاع مقدس بیرون آمدیم.

اسکندری با اشاره به حضور ناوهای ایران در آب‌های بین‌المللی و مجاهدت‌ نیروهای نظامی ایران در سطح منطقه افزود: امروز اگر ما با هدف امام و شهدا و رزمندگان آشنا نباشیم و عمق استراتژیک نظام را نبینیم و در راه خدا مقاومت و استقامت نکنیم، نخواهیم توانست راه شهدا و جهادگران راه خدا را زنده نگاه داریم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه «امروز، راضی نگه داشتن مردم مصداق جهاد است»، تصریح کرد: باید با برخورد هوشیارانه و توام با بصیرت و شناخت تلاش‌های دشمنان به‌ویژه در رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، نه‌تنها اجازه ندهیم راه و ارزش‌های شهدا و انقلاب کمرنگ شود؛ بلکه باید این اهداف و آرمان‌ها را به نسل جدید و آینده‌سازان کشور هم منتقل کنیم.

وی با اشاره به اقدام فداکارانه علی لندی، نوجوان ایذه‌ای، که برای نجات همسایگان از آتش‌سوزی جان خود را از دست داد، گفت: چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد در نسل جوان و نوجوانان امروز ما هم ایثار و فداکاری زنده است و قطعا چنین جوانانی اگر در زمان دفاع مقدس بودند، حتما برای دفاع از میهن و انقلاب و اسلام راهی جبهه‌ها می‌شدند.

اسکندری با بیان اینکه «خداباوری و اعتماد و اتکا به خدا، شرط پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب و ادامه راه شهدا و رزمندگان است»، یادآور شد: این راه را باید با بال‌های امید و انتظار و مجاهدت و با پیروی از پرچم ولایت که امروز در دستان مقام معظم رهبری است، طی کنیم تا انشاءالله همگی غاقبت‌به‌خیر شویم.

گفتنی است، در انتهای این مراسم با حضور سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج صندوق، با اهدای لوح از ۱۰ نفر از همکاران جانباز و رزمنده دفاع مقدس در این صندوق تقدیر شد. تقدیرشدگان عبارتند از: محمدعلی ادیب دوگاهه، محمد برابری، حسین پیریایی، جلیل رحیمی صدر، شهروز عبادی احدبیک، سیروس محمودیان، رضا جعفری، کمال دری دولت‌آبادی، علی رجبلو و حسن صدری‌نیا.