شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و تکمیل سامانه‌های مربوطه در دستور کار قرار دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و تکمیل سامانه‌های مربوطه در دستور کار قرار دارد

 

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از نشست دو ساعت و نیم خود با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگاران گفت: در ارتباط با اصلاح قوانین حوزه تعاون کارهای خیلی خوبی در طی این سال‌ها انجام شده اما ازآنجایی‌که در دولت جدید در جریان جزئیات تحولات این سال‌ها نیستیم، قرار شد بازنگری مجدد در آنچه که در کمیسیون اقتصادی صورت گرفته انجام شود و ظرف ۴۵ روز اصلاحات لایحه را تقدیم نمایندگان در کمیسیون اقتصادی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به مطالبه و دغدغه‌های اعضای کمیسیون اقتصادی درباره صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی هم گفت: سالم‌سازی نظام مدیریتی مجموعه‌ها، استقرار نظام‌های نوین مدیریتی و نزدیک شدن به مرز دانش در مدیریت اقتصادی این مجموعه‌ها، همچنین موضوع شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و تکمیل سامانه‌های مربوطه و نظام رتبه‌بندی شرکت‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نظام جامع رفاه اجتماعی نیز در دستور کار قرارگرفته که امیدواریم ثمره‌اش تراز صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی باشد.

 

حذف ضوابط دست‌وپاگیر در سازمان‌ها یک ضرورت است

عبدالملکی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری این وزارتخانه در دولت سیزدهم نیز بابیان اینکه «یک دستور کار جدی برای نشست بعدی شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تحول راهبردی تدوین کرده‌ایم» گفت: مقرر است تا در هر یک از مجموعه‌های وزارتخانه دو کمیته شامل ضابطه‌زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع شکل گیرد و از این طریق بتوانیم ضوابطی که در اختیار ماست و دست‌وپاگیر است را حذف کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین توضیح داد: واگذاری و تمرکززدایی اموری که قابل‌واگذاری به استان‌ها است و باید انجام شود.

 

مجموعه صندوق‌ها و حوزه تأمین اجتماعی، حق‌الناس است

عبدالملکی در آیین معارفه و تکریم روسای قدیم و جدید سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: خدمت‌رسانی به مردم حتی یک ساعت نیز نباید متوقف شود.

وی بابیان اینکه کارهای زیادی مانده که باید انجام شود، تصریح کرد: مجموعه صندوق‌ها و حوزه تأمین اجتماعی حق‌الناس است و ما باید با این نگاه، این مجموعه‌ها را مدیریت کنیم.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه رضایت مردم بسیار مهم است و ما امانت‌دار آن‌ها هستیم، افزود: ما مکلف و موظف هستیم که رضایت مردم را روزبه‌روز بالاتر ببریم.

وی با اشاره به اینکه ۵ معیار اصلی باید برای انتصابات مدنظر قرار گیرد، افزود: انقلابی بودن، کارآمدی، دست‌پاک بودن، فساد ستیزی و مردمی بودن پنج معیار در انتصاب مدیران است.

عبدالملکی، تصریح کرد: ما مدیرانی می‌خواهیم که اگر تخلف مالی دیدند خونشان به جوش بیاید و تحمل نکنند.