در نشست مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها با مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی خراسان رضوی مطرح شد:

توجه صندوق بازنشستگی کشوری به تخصصی شدن وظایف و آموزش‌های کاربردی در مدیریت‌های استانی/ ذینفع‌مداری، کارمندمداری و سازمان‌مداری سرلوحه مدیریت استان خراسان‌رضوی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در یک سال و نیم اخیر، تخصصی شدن وظایف و توجه به آموزش های علمی و تخصصی کارکنان به ویژه در مدیریت های استانی مورد توجه قرار گرفته است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان رضوی، زهرا زاده غلام مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری در جریان بازدید از مدیریت این صندوق در استان خراسان رضوی اظهار داشت: چندبعدی بودن کارکنان و ورود به حوزه های مختلف تخصصی و یادگیری و اشراف به همه حوزه های تخصصی صندوق بازنشستگی از مواردی است که مدیران استانی باید مورد توجه قرار دهند.

زاده غلام با بیان اینکه «روسای ادارات مدیریت استان خراسان رضوی برای رسیدن به اهداف عالیه صندوق و ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان عزیز باید تلاش کنند» گفت: استفاده از دوره های آموزشی لازم با هدف افزایش آگاهی، به روز رسانی اطلاعات کاربردی و علمی و در نتیجه توانمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا، شناسایی موقعیت های یادگیری و نیازسنجی دقیق آموزش می تواند تاثیر بیشتری نسبت به آموزش های سنتی داشته باشد و بنابراین باید آموزش ها به روش های جدید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به  استراژی های آموزشی صندوق بیان کرد: دوره های آموزشی صندوق درحال سامان دهی است تا همکاران بتوانند آگاهی و اطلاعات خود را به روز کنند. ضمن اینکه می توان از آگاهی و اطلاعات کارشناسان استان ها در حوزه های مختلف از جمله آموزش بهره مند شد.

زاده غلام تاکید کرد: آثار و نتایج آموزش های ارائه شده به کارکنان باید خود را در ارزیابی ها نشان دهد و تا این مهم اتفاق نیفتد آموزش کارساز نخواهد بود. باید ضمن رفع موانع و چالش ها برای برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگ یادگیری در سطح صندوق نهادینه شود.

تلاش کارکنان مدیریت خراسان‌رضوی جلوگیری از فرصت‌سوزی و استفاده از فرصت‌ها است

علیرضا کریم دادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی نیز دراین جلسه با تشریح گزارش عملکرد این مدیریت استانی، گفت: از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ و پس از انتصاب، با همکاری کلیه همکاران استانی، برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلند مدتی بر اساس سیاست ها و اهداف صندوق بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل تیم های اجرایی و هم اندیشی، هم افزایی و همدلی حاصل از آن به ایجاد یک بستر خود باوری و دیگر باوری انجامید.

کریم دادی اظهارداشت: ذی نفع مداری، کارمندمداری و سازمان مداری به صورت توامان سرلوحه اقدامات مدیریت استان خراسان رضوی است.

وی تلاش برای تحقق اهدافی همچون  صدور و توزیع کارت فرهیخته کشوری برای ایجاد تمایز در کارت حقوقی مشترکین با سایرین در جهت تکریم جامعه هدف و نیز استفاده بهینه از این کارت در جامعه هدف، را یکی از اهداف ذینفع مداری در این مدیریت عنوان کرد.

کریم دادی با اشاره به فعالیت های اطلاع رسانی این مدیریت و مدیریت افکار عمومی تصریح کرد: ارتقاء سطح سایت پایش استان و تعریف کاربری های متعدد در آن و حضور جدی در فضای مجازی و استفاده از نرم افزارهای معتبر در این زمینه گام های خوب و اثربخشی در حوزه ذینفع مداری برداشته شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه سازمان مداری نیز گفت: آسیب شناسی، اصلاح  و احصاء فرآیندهای موجود در راستای خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف صورت گرفت. در زمینه کارمند مداری نیز شیوه تفکر صحیح و ارتقاء ذهن خلاق در کلیه همکاران نهادیه وبا نگرش  تولید ایده، اقدامات موثری انجام شده است.

کریم دادی با قدردانی از تمامی همکاران این مجموعه، گفت: شناسایی نقاط ضعف و تهدیدها و آسیب ها و تبدیل آن به نقاط قوت و فرصت ها همواره در دستور کار مدیریت استان قرار داشته و فرصت یابی و فرصت سنجی و جلوگیری از فرصت سوزی در جهت پیشبرد امور مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر با هم فکری همکاران در تمامی امور،  فرم های کاربردی طراحی شده تا برای تسهیل و تسریع انجام امور و خدمت رسانی هرچه بهتر استفاده شود.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی، طراحی پازل‌چینی برای ترسیم تصویری از اهداف عالی مجموعه، اقدامی جهت دستیابی به هدفی درجهت پیشبرد امور و رسیدن به اهداف مورد نظر عنوان کرد و افزود: همواره تلاش شده تا با دوری جستن از امورکلیشه ای و با نگاه اصلاحی، آهسته و پیوسته به اهداف تعیین شده دست یابیم.

در پایان این نشست، روسای ادارات فنی و درآمد و امور مشترکین مدیریت استان، نقطه نظرات خود را بیان کردند. همچنین مدیرکل هماهنگی امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری از ساختمان مدیریت خراسان رضوی و همچنین خانه امید مشهد بازدید کرد.