مدیر سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و ارز پتروشیمی جم:

پتروشیمی جم موفق به کسب رتبه اعتباری بلندمدت A+ شد

مدیر سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و ارز پتروشیمی جم گفت: با توجه به ارائه اطلاعات جدید در خصوص عملکرد شرکت به ویژه عملکرد آن در سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ و افق روشن پیش روی شرکت با یک درجه ارتقاء رتبه بلندمدت به A+ و رتبه کوتاه‌مدت به A1 ارتقاء یافت و دورنمای آن مثبت اعلام شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پتروشیمی جم، محمد سجاد سیاهکارزاده با اشاره به فرآیند رتبه‌بندی اعتباری شرکت پتروشیمی جم عنوان کرد: رتبه‌بندی اعتباری توسط یکی از سه شرکت دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار ‌انجام شده که این امر منجر به افزایش رتبه اعتباری جم و اعطای رتبه اعتباری A+ شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی و ارزیابی قبلی و اعطای رتبه اعتباری بلندمدت A به شرکت پتروشیمی جم در بازار سرمایه و با توجه به ارائه اطلاعات جدید در خصوص عملکرد شرکت به ویژه عملکرد آن در سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ و ارزیابی افق روشن و پیش بینی مثبت از آینده شرکت، رتبه بلندمدت پتروشیمی جم با یک درجه ارتقاء به A+ و رتبه کوتاه‌مدت آن به A1 ارتقاء یافته و دورنمای شرکت نیز مثبت اعلام شد.

مدیر سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و ارز پتروشیمی جم اظهار داشت: رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها که به صورت مستمر در حال انجام است ضمن ارزیابی وضعیت شرکت از نظر مالی و اعتباری می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین مالی شرکت به ویژه تامین مالی از بازار سرمایه کمک کند.

گفتنی است پیش از این و در تیرماه سال ۱۴۰۰ نیز با طی فرایند رتبه‌بندی اعتباری و بر اساس بررسی‌های کارشناسی، شرکت پتروشیمی جم موفق به کسب رتبه اعتباری بلندمدت A شده بود.