در محل خانه امید اراک انجام شد؛

تجلیل از ۶بازنشسته کشوری نمونه استان مرکزی

مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان مرکزی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور مدیران استانی، روسای کانون های بازنشستگی و بازنشستگان نمونه استان در محل خانه امید اراک برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، در این مراسم که با حضور روسای کانون‌های بازنشستگی، بازنشستگان نمونه، تعدادی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز ۱۳ مردادماه در محل خانه امید اراک برگزار شد، از ۳ نفر از بازنشستگان نمونه در محورهای فرهنگ و هنر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه و ۳ نفر از بازنشستگان با شرایط ویژه شامل پرستار بخش بیماران کرونایی و نگهداری از فرزندان معلول تجلیل شد.

سام دلیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، در این مراسم ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: بازنشستگان طی سالهای کاری خود تجارب بسیاری به دست آورده اند و این اداره کل آمادگی استفاده از این تجربه ها را دارد.

دلیری تصریح کرد: با توجه به حوزه کاری، تخصص و مهارت هایی که این عزیزان دارند، می توانند با تعاونی های خدماتی و رفاهی همکاری کنند.

وی همچنین گفت: مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعلق به همه بازنشستگان است و پس از کنترل شیوع بیماری کرونا، بازنشستگان می توانند از خدمات ورزشی این مجموعه استفاده کنند.

تکریم بازنشستگان سرلوحه امور صندوق بازنشستگی است

صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صندوق بازنشستگی استان و خدمات ارائه شده برای بازنشستگان اظهار داشت: تکریم و احترام به بازنشستگان در تمامی طول سال سرلوحه کار صندوق بازنشستگی است. برگزاری این مراسم و توجه به روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به صورت هماهنگ در کل کشور برگزار می شود با هدف نهادینه کردن فرهنگ تکریم از بازنشستگان، حفظ جایگاه بزرگان در جامعه و خانواده و شناسایی و بهره مندی از تجربیات بازنشستگان نخبه و نمونه اجرا می شود.

حسامی در ادامه خاطر نشان کرد: همواره کیفیت زندگی بازنشستگان مهم بوده و با رویکرد جدیدی که صندوق بازنشستگی در یک سال و نیم اخیر در پیش گرفته تلاش کرده تا در این مسیر گام بردارد.

وی تصریح کرد: به خصوص در ماه‌های اخیر طرح های فرهنگی اجتماعی بسیاری برای بازنشستگان پیش بینی شده و در حال اجرا است که بسته های ۱۳گانه طرح یاری، وام ضروری و وام ازداج فرزندان و تفاهم نامه با برخی سازمان ها ونهادها برای استفاده بازنشستگان عزیز از ظرفیت ها و خدمات آن ها از جمله این برنامه ها است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی در پایان این مراسم به همراه تعدادی از روسای کانون‌های بازنشستگی استان و بازنشستگان نمونه از مرکز نگهداری سالمندان بازدید ضمن عیادت از سالمندان این مرکز روز خانواده و تکریم بازنشستگان را به این عزیزان تبریک گفتند.

گفتنی است، در مراسم جداگانه و همزمان با برنامه اختتامیه نخستین رالی گردشگری خانوادگی بازنشستگان که در مجموعه آبدرمانی محلات برگزار شد، سه نفر از بازنشستگان نمونه استان در محورهای علوم، آموزش و پژوهش، ایثارو فداکاری و فعالیت‌های تندرستی و ورزشی که ساکن شهرستان محلات بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در ادامه برنامه های هفته خانواده و تکریم از بازنشستگان، مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی برای دیدار چهره به چهره با بازنشستگان و پیگیری مسائل مربوط به حوزه بیمه تکمیلی درمان در شعبه آتیه سازان حافظ حضور یافت. همچنین دیدار با ۲ تن از بازنشستگان ایثارگر سازمان جهاد کشاورزی در منزل این عزیزان به همراه رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس کانون بازنشستگان انجام و از خدمات این بازنشستگان تجلیل شد.