مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان:

احکام ۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر از بازنشستگان اصفهان صادر شد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: در زمان حاضر ۷۱ هزار و ۶۰۰ حکم برای افزایش گروه حقوقی برای بازنشستگان قبل از سال ۹۶ در این استان صادر شده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان اصفهان، علیرضا غفرالهی افزود: بازنشستگانی که تاکنون از این مزایا بهره مند نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه و بارگذاری اطلاعات خود از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام دولت در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان، متوسط دریافتی بازنشستگان استان اصفهان از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و این اقدام دولت موجب رضایتمندی بازنشستگان شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: افزایش یک گروه به حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۶ را از دیگر اقدام‌های مهم دولت برشمرد که رضایت‌مندی بازنشستگان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد بازنشستگان استان اصفهان با ۶۷ هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به آموزش و پرورش، ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جهادکشاورزی، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر راه آهن، و یکهزار و ۵۰۰ نفر مخابرات و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان اظهار داشت که نمی‌توان پیش بینی دقیقی در مورد اضافه شدن بازنشستگان ارائه کرد اما پیش بینی می‌شود که امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته جدید به صندوق بازنشستگی این استان اضافه شوند.

غفرالهی گفت: مهمترین تسهیلات قابل ارائه به بازنشستگان،  شامل وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی، وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی برای فرزندان بازنشستگان، وام پایان نامه پنج میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان و وام خرید کالای ایرانی تا ۵۰ میلیون تومان به بازنشستگان ارائه می‌شود.

وی افزود: ۱۰۲ هزار و ۸۱۷ نفر مشمول صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان هستند  که ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر ( ۶۵ درصد) از آنها مرد و ۳۶ هزار نفر ( ۳۵ درصد) زن هستند که صندوق ماهانه ۷۲۷ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان با اشاره به اینکه ۵۳ هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان دولت مشترک این صندوق هستند گفت: میانگین سنی بازنشستگی در استان اصفهان  ۵۱ سال و ۲ ماه است.

 

تجلیل از بازنشستگان نمونه استان در ۶محور

غفرالهی گفت: بازنشستگان نمونه استان اصفهان امسال در ۶ محور علوم و آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه، فعالیت‌های ورزشی و تندرستی و ایثار و فداکاری انتخاب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بازنشستگان پیشکسوت نیز در محور فعالیت‌های ارزنده و تاثیرگذاری در دوران بازنشستگی در زمینه‌های مختلف ورزش، فرهنگ و هنر انتخاب شدند که لوح سپاس و هدایای نفیسی به این افراد اهدا خواهد شد.

از سال ۸۶ روز ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است. علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است.

هفت درصد از جمعیت بازنشستگان کشوری در استان اصفهان ساکن هستند. اصفهان با ۱۰۲  هزار و ۸۱۷ بازنشسته کشوری پس از تهران، سومین استان است که بیشترین بازنشسته کشوری را دارد، همچنین ۶۵ درصد بازنشستگان این استان را آقایان و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.