مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان تاکید کرد:

لزوم مهارت آموزی بازنشستگان/ تجلیل از بازنشستگان نمونه استان هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با تاکید بر لزوم مهارت آموزی بازنشستگان گفت: این قشر از جامعه با بهره گیری از دانش و تجربه شغلی می‌توانند نقش قابل توجهی در کارآفرینی در حوزه تجارب مربوط به خود داشته باشند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در مراسمی که به مناسبت ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خانه امید بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: باوجود اقدامات و برنامه های اجرا شده طی چهار سال گذشته، هنوز بخشی هایی از زیرساختها درخصوص امکانات معمولی بازنشستگان در استان هرمزگان فراهم نشده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در کنار دولت، کانون ها و سازمان های مردم نهاد می توانند از طریق مطالبه و پیگیری، بسیاری از مسائل و مشکلات بازنشستگان را حل و فصل کنند. از این رو بازنشستگان باید مطالبه گر باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط اقتصادی و امکانات و زیرساخت ها به نحوی پیش برود که آنچه شایسته قشر بازنشستگان است فراهم شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: بازنشستگان با آموزش مستمر و به روز و بهره گیری از دانش و تجربه شغلی می‌توانند نقش قابل توجهی در کارآفرینی در حوزه تجارب مربوط به خود داشته باشند.

 

رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان جامعه در راس همه امور باشد

مریم یگانه مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان نیز ضمن گرامیداشت ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و بازنشستگان و در راستای تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان جامعه گفت: حضور پر فایده این قشر از جامعه و استفاده از تجربیات، تخصص ها و توانایی های آنان و همچنین در نظر گرفتن امکانات برای گذران اوقات فراغت و ضرورت حفظ رابطه اجتماع با بازنشستگان می‌توانند نقطه عطف روشنی برای جوانان این مرز و بوم باشد.

وی افزود: با در نظر گرفتن زیرساخت‌های موجود استان هرمزگان در بستر فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تسهیلات بهداشتی درمانی می توان به سلامت روحی ، روانی و جسمانی این عزیزان کمک کرد و با فعال نمودن این بخش در مراکز و خانه های امید صندوق بازنشستگان نسبت به ایجاد نشاط و خلاقیت در این قشر ارزشمند جامعه اقدامات شایسته ای انجام داد.

یگانه ضمن بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های متفاوتی وظیفه دارند افزود: دستگاه ها نسبت به سرمایه های انسانی موثر در بخش های تخصصی خود بی تفاوت نباشند و از سرمایه های اجتماعی به نحو احسنت و در راستای تقویت دانش، آگاهی و بصیرت افزایی نیروهای جوان خود استفاده نمایند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آمادگی حوزه زنان و خانواده استان را در راستای همکاری در جهت فعال سازی و توانمندسازی بازنشستگان استان در ابعاد مختلف برنامه های فرهنگی و آموزشی اعلام نمود.

 

ضرورت توسعه ورزش بازنشستگان در استان هرمزگان

محمدتقی جلیلی بهابادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان نیز با تبریک روز بازنشسته، ضمن تشریح خدمات صندوق بازنشستگی کشوری، خواستار استفاده از ظرفیت های استان برای گسترش ورزش بازنشستگان شد.

در ادامه جلسه، تفاهم نامه همکاری صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان به امضای طرفین رسید تا با استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بازنشستگان و خانواده آنان جذب بازار کار شوند.

در پایان مراسم حکم رئیس انجمن ورزشی بازنشستگان کشوری استان هرمزگان توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به مدیر صندوق بازنشستگی استان اهدا شد.