معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی:

تکریم و تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان وظیفه همگانی است/تجلیل از ۶بازنشسته نمونه خراسان‌جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: تکریم و تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان وظیفه همگانی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی، محمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی در این مراسم که با حضور مدیران کل عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بازنشستگان نمونه برگزار شد، خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی نیز باید بازنشستگان را مورد توجه قرار دهند و زمینه بهره مندی از تجارب ارزنده این قشر عزیز را به عنوان راهنمای عملی مدیران و کارکنان فراهم کنند.

وی تأکید کرد: در دین اسلام به عنوان یک دین کامل و نمونه، افراد بازنشسته، جایگاه بسیار والا دارند و در آیات و روایت های متعدد بر تکریم و احترام به سالمندان تأکید شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین تصریح کرد: بازنشستگان را هیچ وقت نباید فراموش کرد، بلکه همواره باید زحمات این عزیزان را مورد تقدیر و توجه قرار داد. تغییر نگرش جامعه نسبت به جایگاه افراد بازنشسته و ایجاد روحیه و امید در آنان، به طور قطع دلگرمی جوانان و آینده سازان کشور را به همراه دارد.

وی ادامه داد: بدون تردید زمانی که بزرگان ما شاد باشند، این شادی به کل جامعه سرایت داده می‌شود.

معاون استاندار با بیان این که ارائه خدمات بهتر، یکی از راه های حرمت گذاری به بازنشستگان است، گفت: اقدامات خوبی در حوزه معیشت بازنشستگان از یک سال گذشته تا کنون انجام شده که در دولت جدید نیز ادامه دار خواهد بود.

 

تکریم بازنشستگان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به آمار ۱۶ هزار و ۶۵۸ نفری بازنشستگان و ۱۵ هزار و ۷۰۲ نفری شاغلین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان‌جنوبی، ارج نهادن به شخصیت و قدردانی از خدمات ارزشمند بازنشستگان را از اهداف اصلی نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان دانست و گفت: تکریم بازنشستگان به عنوان سرمایه های اجتماعی وظیفه ای همگانی به ویژه در دستگاه های اجرایی است.

محمد باقری نژاد با بیان اینکه تکریم بازنشستگان باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل شود، تصریح کرد: بازنشستگان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات این عزیزان استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم انتخاب بازنشستگان نمونه استان، بیان کرد: ملاک انتخاب بازنشستگان نمونه، انجام فعالیت های ارزنده و تأثیرگذار در دوران بازنشستگی، براساس شش محور است که بر همین اساس، خانم ها «فاطمه صغری مشرقی مقدم» در محور فرهنگ و هنر و «زهرا فورکی نژاد» در محور امور اجتماعی و عام المنفعه و آقایان «محمد افسری» در محور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، «حمزه اطهری زاده» در محور ایثار و فداکاری، «بهمن نجفی» در محور علوم، آموزش و پژوهش و «سید ابوالفضل سیادت» در محور ورزش و تندرستی، به عنوان بازنشستگان نمونه استان انتخاب شدند.

به گفته وی، هر ساله به این مناسبت بازنشستگان عزیز آثار و اقدامات ارزشمند دوران بازنشستگی خود را پس از فراخوان انتخاب بازنشستگان نمونه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir بارگذاری می کنند که پس از بررسی و اعلام نظر کمیته داوری بازنشستگان نمونه معرفی می شوند.

گفتنی است، به مناسبت ۲۵ ذی الحجه مراسم پیاده روی با حضور تعداد ۱۰۰ نفر از بازنشستگان بیرجندی برگزار و تعدادی از شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.