مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان:

فعالیت ۲۵کانون بازنشستگی در استان سمنان/ صعود بازنشستگان شاهرودی به قله دماوند

آیین شانزدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان کشوری استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان سمنان، همزمان با ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان سمنان با حضور روسای کانون های بازنشستگی کشوری و شش نفر از بازنشستگان نمونه استان سمنان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در عمارت بادگیر شهرستان سمنان برگزار شد.

حسینعلی پهلوانی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان در این آیین با تبریک ۲۵ ذی الحجه و ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: آرامش ما در کنار خانواده ها است و خیلی از موضوعات و مشکلات در کنار خانواده حل می‌شود و اگر ما آموخته و تجربه ای داریم از بازنشستگان عزیز است.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت و توانمندی‌های بازنشستگان، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان تمام تلاش خود را برای تکریم و حفظ منزلت بازنشستگان انجام داده و خواهد داد.

وی بابیان اینکه ۲۵ کانون بازنشستگی فعال در استان سمنان فعالیت دارند، بر هم فکری و هم افزایی در خصوص رفع مشکلات بازنشستگان تاکید کرد و گفت: توجه به بازنشستگان باید نهادینه شود و پیگیری امورات این عزیزان باید در اولویت کاری و برنامه های مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

پهلوانی با بیان اینکه «بازنشستگی یعنی شکوه و عظمت»، بازنشستگان را کوله باری از تجربه برای دستگاه های اجرایی محل اشتغال عنوان کرد و افزود: این عزیزان بیش از ۳۰سال از بهترین سال های عمر خود را در سنگر خدمت گذرانده اند و امیدواریم از ظرفیت های این قشر زحمتکش در تمامی عرصه های جامعه به درستی استفاده شود.

در حاشیه این مراسم، از روسای کانون بازنشستگان کشوری استان سمنان و همچنین بازنشستگان نمونه استانی که در شش بخش انتخاب شده بودند با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد. برهمین اساس، در بخش علوم، آموزش و پژوهش «عبداله قاسمی» بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، در بخش فرهنگ و هنر «محمد علی حسن بارانی» بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، در بخش فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال «محمد گیلان» بازنشسته سازمان امور عشایری استان سمنان، در بخش فعالیت‌های ورزشی و تندرستی «محمد حسین فاضلی» بازنشسته اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، در بخش فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه «غلامرضا فخرو» بازنشسته آموزشکده فنی پسران سمنان و در بخش ایثار و فداکاری جانباز و آزاده سرافراز «سید کریم میرصناعی» بازنشسته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان سمنان، امسال همزمان با سراسر کشور، برای شانزدهمین سال پیاپی برگزار شد.

 

پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان به بازنشستگان در سامانه سامد

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان، همزمان با ۲۵ ذی الحجه و با هماهنگی دفترمدیریت عملکرد، بازرسی وامور حقوقی استانداری سمنان و در راستای اجرای نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد، تبیین اهداف و عملکرد دولت محترم، تحقق مصادیق حقوق شهروندی، تاکید مقام عالی استان مبنی بر استمرار تعامل مردم و دولت و پاسخگویی به درخواست ها و مشکلات هموطنان عزیز و همچنین ایجاد فرصتی یکسان برای همه اقشار جامعه برای ارتباط مستقیم تلفنی با مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی، حسینعلی پهلوانی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ بصورت مستقیم پاسخگوی تماس های بازنشستگان استان سمنان شد.

درخواست برای اعطای تسهیلات و خدمات رفاهی، کارت شناسایی بازنشستگان و موظفین، بیمه های تکمیلی درمان و توضیح در خصوص قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی از جمله بخشی از درخواست‌ها و سوالاتی بود که مخاطبان در گفت‌وگو با مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان با وی در میان گذاشتند.

برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولان در روز خانواده و تکریم از بازنشستگان

حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولان که به طور مستقیم از رادیو مرکز سمنان پخش شد از دیگر برنامه های حسینعلی پهلوانی برای گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان بود.

پهلوانی در این برنامه رادیویی ضمن تبریک روز ۲۵ ذی الحجه و تشریح برنامه های جاری و آتی صندوق بازنشستگی کشوری، در خصوص قوانین و مقررات بازنشستگی، تعریف کامل از بازنشستگی و انواع آن، عوامل امتیاز آور در قانون مدیریت خدمات کشوری برای محاسبه حقوق بازنشستگی، امکان جابجایی فرد بازنشسته از صندوق کشوری به تامین اجتماعی و به عکس، انتقال سابقه بیمه از صندوق نیروهای مسلح به صندوق بازنشستگی کشوری یا تامین اجتماعی، بازنشستگی پیش از موعد، بازخریدی، وظایف صندوق بازنشستگی کشوری و خدمات آن، پاداش پایان خدمت، خدمات رفاهی به بازنشستگان، تامین اعتبارات جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین بسیاری از سوالات و مشکلات مطرح شده در این برنامه از سوی بازنشستگان پاسخ داد.

 

صعود بازنشستگان کشوری انجمن تغذیه سالم شاهرود به بلند ترین قله و بام ایران دماوند

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان، به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان جمعی از بازنشستگان کشوری انجمن تغذیه سالم شهرستان شاهرود به بلندترین قله ایران دماوند صعود کردند.