مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری با کمترین هزینه ممکن اجرا شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد: ادامه کار مرکز داده صندوق بازنشستگی با شرایط پیشین امکان پذیر نبود و این طرح با تحمیل حداقل هزینه ممکن اجرایی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری با بیان اینکه «از جمله طرح‌های سه‌گانه‌ای که روز پانزدهم تیرماه با حضور جناب آقای شریعتمداری، وزیرمحترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صندوق بازنشستگی کشوری به بهره‌برداری رسید، طرح توسعه مرکز داده بود» افزود: این طرح از آن‌رو حایز اهمیت است که قبلا سرورهای صندوق در وضع نامطلوبی قرار داشتند و ادامه کار در شرایط پیشین امکان‌پذیر نبود. این مشکلات به طور خلاصه عبارت بودند از: رویکرد مجازی‌سازی به جای استفاده از سرورهای فیزیکی به دلیل کمبود فضای مناسب؛ نوسانات شدید و مکرر برق شهری در فصول پر مصرف؛ تراکم و اختلاط فیزیکی تجهیزات برقی، زیرساخت شبکه و رک‌های سرور؛ سیستم نامناسب سرمایشی اتاق سرور؛ نبود سیستم استاندارد اعلام و اطفای حریق؛ و نیز، مشکلات ظرفیتی در نگهداری اطلاعات با توجه به افزایش تراکنش‌ها و استقرار سامانه‌های الکترونیکی صندوق.

وی ادامه داد: به همین علت، از پاییز سال گذشته، توسعه مرکز داده صندوق در دستور کار قرار گرفت و فضای مناسبی به اجرای این طرح اختصاص پیدا کرد. این پروژه در سه فاز بازسازی ابنیه، اجرای تأسیسات و توسعه زیرساخت به اجرا رسید و در مجموع، چهارچوب‌ها، اصول و روش مدیریت حوزه‌های مختلف طرح به شکلی سامان یافت که امکان دستیابی به زیرساختی امن، مطمئن و استاندارد ایجاد شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه «کلیه عملیات طرح توسعه با تحمیل حداقل هزینه ممکن صورت پذیرفت» نوشت: کوشش شد که از تجهیزات موجود استفاده حداکثری و بهینه به عمل آید. صندوق بازنشستگی کشوری برای سال‌ها از ثمرات اجرای طرح مزبور بهره‌مند خواهد بود.

وی در پایان از همکاران عزیزی که اجرای این پروژه کلیدی را برعهده داشتند، قدردانی کرد.