فراخوان دومین دوره شتاب‌دهی مرکز نوآوری صبا اعلام شد:

استراتژی توسعه گرایانه مرکز نوآوری صبا در حمایت از تیم‌های سلامت دیجیتال

فراخوان دومین دوره پذیرش تیم‌های نوآور و استارت‌آپی در شتاب‌دهنده مرکز نوآوری صبا با رویکرد سلامت دیجیتال ویژه سالمندان و بازنشستگان اعلام شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عادل دهدشتی مدیرعامل مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) از برگزاری دومین دوره پذیرش تیم‌ها در شتاب‌دهنده مرکز نوآوری صبا با رویکرد سلامت دیجیتال برای سالمندان خبر داد و گفت: ارتقا سلامت از طریق ابزارهای دیجیتال از روندهای اصلی فناوری و کسب ‌وکار طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود که به‌ ویژه با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ و نیازهای اجتماعی، توجه‌ بیشتری را به خود جلب کرده است.

وی افزود: سلامت دیجیتال در ایران ناشناخته نیست و همواره در حال توسعه و پیشرفت است و مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) با ارزیابی آگاهی از نیازهای بازنشستگان و سالمندان کشور تصمیم به برگزاری دومین دوره رویداد صبانو با رویکرد حمایت و شتابدهی استارت‌آپ‌های حوزه سلامت دیجیتال و به کارگیری سلامت دیجیتال برای ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان و سالمندان کشور گرفته است.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا با اشاره به محورهای برگزاری رویداد صبانو۲ گفت: سلامت دیجیتال، حوزه‌ای بسیار گسترده با شاخه‌های متعدد است؛ اما موضوعاتی از جمله اینترنت اشیا و سلامت هوشمند، نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی، ابزارهای پوشیدنی هوشمند، پایش علائم حیاتی و سلامت از راه دور، پایش علائم حیاتی و سلامت از راه دور، توان‌بخشی شناختی، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، مراقبت شخصی‌سازی‌شده برای مرکز نوآوری صبا اهمیت بیشتری دارد.

دهدشتی با دعوت از استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآور فعال در زمینه سلامت دیجیتال جهت ثبت نام در رویداد صبانو۲ اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به وب‌سایت مرکز نوآوری صبا به نشانی sabainotec.ir برای ثبت ‌نام اقدام و با ثبت اطلاعات تیم، توصیف کسب‌ وکار در این رویداد شرکت کنند.

وی افزود: تیم‌های علاقه‌مند پس از ثبت نام در سایت مرکز نوآوری صبا، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و طرح‌های دریافتی در دو بخش محصول و خدمت توسط کمیته ارزیابی مرکز نوآوری صبا، مورد ارزیابی و تیم‌های برتر برای ارائه در روز پایانی رویداد معرفی خواهند شد. برای تیم‌های برگزیده، در مراحل ارزیابی امکان استفاده از جلسات توانمندسازی، طراحی و تدوین طرح کسب و کار و ارائه بهتر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا ادامه داد: تیم‌های برگزیده مرحله ارزیابی اولیه پس دوره توانمندسازی در برابر هیئت داوران مرکز نوآوری صبا قرار گرفته و ایده و کسب ‌وکار خود را ارائه کرده و ارزیابی نهایی و انتخاب تیم ها برای حمایت (شتاب دهی و سرمایه‌گذاری) انجام خواهد شد.

دهدشتی با اشاره به زمان برگزاری رویداد گفت: در نظر داریم رویداد را در دهه اول تیرماه برگزار کنیم، اما به دلیل نامشخص‌ بودن وضعیت کرونا فعلا تاریخ دقیقی مشخص نشده است.

گفتنی است مرکز نوآوری صبا زیر نظر صندوق بازنشستگی کشور در حوزه‌های سلامت جسمی، سلامت روان، خدمات اجتماعی و فرهنگی، مشارکت اجتماعی، تفریح و سرگرمی، گردشگری، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تخصصی و … در حال فعالیت است و با حمایت، سرمایه‌گذاری و شتابدهی ایده‌ها و استارتاپ‌ها در تلاش برای تحقق نیازهای قشر سالمندان و بازنشستگان برای آینده ایران ۱۴۲۵ است.