در یک نشست خبری مطرح شد:

تقدیر معاون وزیر نفت از رکوردشکنی‌های پیاپی پتروشیمی جم

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از مجتمع پتروشیمی جم به دلیل جهش تولید و رکوردشکنی های پیاپی در سال جهش تولید، تقدیر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، بهزاد محمدی در نشست خبری تقدیر از پتروشیمی های کشور، ضمن تبریک به مدیرعامل پتروشیمی جم و همکاران پرتلاش این مجموعه به سبب دستیابی به رکورد تولید در سال ۱۳۹۹ عنوان کرد: ثبت رکورد تاریخی، بی‌نظیر و موفقیت‌های چشمگیر اخیر صنعت پتروشیمی را به تمام مدیران، متخصصان و کارگران زحمتکش صنعت پتروشیمی و مردم عزیز ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: بسیار خرسندم که صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت طلایی کشور، روز به روز نقش و جایگاه خود را در اقتصاد ملّی مستحکم تر می کند.

معاون وزیر نفت با تقدیر از عملکرد ۲۴ شرکت پتروشیمی ایران به دلیل افزایش تولید و دست یافتن به رکوردهای جدید در سال ۱۳۹۹ که به نام جهش تولید مزین بود، عنوان کرد: ثبت رکوردهای جدید تنها اعداد و ارقام نیست بلکه نویدبخش و امیدآفرین و به معنای تلاش، همدلی و اخلاص تلاشگران این شرکت‌ها و همچنین مایه سرافرازی است.

محمدی با قدردانی از تلاش‌های موثر انجام شده در تحقق شعار محوری “جهش تولید” و تعهد به شکوفایی و خودکفایی کشور اظهار امیدواری کرد با اتحاد و ایمان در این مسیر، رکوردهای جدیدتری ثبت شود.

گفتنی است پتروشیمی جم به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای واحدهای تولیدی مختلف با ویژگی‌های خاص از جمله الفین، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن خطی، بوتادین و بوتن۱ است که طی دو سال گذشته توانسته با مدیریت و برنامه‌ریزی و تلاش و پشتکار نیروهای متخصص خود رکوردهای بی‌نظیری را در تولید و فروش محصولات پتروشیمی بر جای بگذارد.

همچنین سال گذشته برای نخستین بار، با ثبت رکورد تولید بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن در واحد الفین به عنوان واحد مادر این مجتمع و تامین کننده خوراک سایر واحدها، پتروشیمی جم توانست در زمینه سودآوری و فروش نیز با جهش ۹۵ درصدی از مرز ۲۶ هزار و ۲۸۰ میلیون تومان عبور کند.