در پایان سال 99 و در مقایسه با سال پیش از آن رقم خورد؛

افزایش ۱۶۵درصدی سود عملیاتی پلی‌پروپیلن جم

سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن ۱۶۵درصد افزایش یافت.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت پلی پروپیلن جم، در شرایطی که کشورمان با فشارهای بی سابقه اقتصادی و تحریم های ظالمانه از یکسو و بحران ویروس کرونا از سوی دیگر، دست و پنجه نرم می کند، شرکت پلی پروپیلن جم از شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری توانست با اتخاذ رویکردهای خلاقانه و هوشمند و اتکا به توانمندی مدیران و نخبگان جوان خود، ضمن افزایش تولید به سودآوری قابل توجهی در سال ۱۳۹۹ دست یابد.

براین اساس، سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۹۸ مبلغ ۹.۳۳۲ میلیارد ریال بوده که این رقم در سال ۹۹ با افزایش چشمگیر ۱۶۵درصدی به رقم ۲۴.۷۵۷ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین افزایش عملکرد واقعی در درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی در مقایسه با سال قبل به دلیل استفاده این شرکت از سپرده‌گذاری وجوه نقد مازاد در خرید اوراق مشارکت سلف نفت‌خام و سرمایه گذاری در نظام بانکی در دامنه ۲۰ تا ۲۳ درصد تخمین زده شده است.

افزایش فروش شرکت با توجه به سیاست‌های اعمال ترکیب بهینه تولید از ۳۳ هزار میلیارد ریال به ۶۶ هزار میلیارد ریال، کسب رتبه نخست تُناژ تولید سالانه در بین تولیدکنندگان پلی‌پروپیلن ایران و رکورد تاریخی تولید محصول به میزان ۲۸۷.۷۴۴ تن از مهمترین دستاوردهای شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۱۳۹۹ بوده است.

شرکت پلی‌پروپیلن جم همچنین درسال‌های اخیر گریدهای مختلفی از پلی‌پروپیلن را برای نخستین بار در کشور تولید کرده است.

این شرکت در نیمه دوم سال گذشته نیز با تغییر در ترکیب تولید و فروش خود و تولید بیشتر گریدهای کوپلیمر با حاشیه سود بالاتر نسبت به گریدهای هموپلیمر، موفق به افزایش ۳۲ درصدی در تولید گریدهای مذکور نسبت به سال های گذشته شده بود.