حجت الله میرزایی
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

تکمیل بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام صندوق بازنشستگی کشوری باوجود تحریم و کرونا

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در صندوق بازنشستگی کشوری باوجود تشدید تحریم‌های ظالمانه، شیوع بیماری کرونا و قرارگرفتن در سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور اقتصادی این وزارتخانه در همایش تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر تابعه وزارت تعاون، گفت: آنچه امروز گزارش می‌دهیم،  بیش از هر اتفاقی، معجزه مدیریتی است که وقوع آن را باید به آقای شریعتمداری، تبریک گفت.

به گفته میرزایی، در دوران وزارت شریعتمداری، سود شستا از مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده و  شفافیت در این هلدینگ و سایر صندوق‌های وابسته به وزارتخانه در اوج خود قرار گرفته است.

وی افزود: در صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد نیز باوجود تشدید تحریم‌های ظالمانه، شیوع بیماری کرونا و قرارگرفتن در سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شدند.

میرزایی توضیح داد: به‌عنوان مثال با وجود ترک پروژه بزرگ گندله‌سازی سه‌چاهون با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی از سوی پیمان‌کار چینی، مهندسان وطنی توانستند این پروژه را در موعد مقرر به پایان برسانند.

وی تشریح کرد: حدود یک سال پیش، با همتی که بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارتخانه در پیش گرفتند، تهیه کتاب برنامه جهش تولید در دستور کار معاونت امور اقتصادی قرار گرفت و عبارت «جهش تولید» در معنای عبور از کمند محدودیت‌ها و موانع بازدارنده و برنامه‌ریزی مؤثر برای افزایش استفاده از ظرفیت‌های تولید تعریف شد؛ به‌گونه‌ای که رشد اقتصادی منفی سال‌های گذشته جبران شود و درآمدها افزایش یابد.

میرزایی با اشاره به محورهای اصلی برنامه جهش تولید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان کرد: بهبود محیط عمومی کسب‌وکار، ارتقای نظام حکمرانی، جهش سرمایه‌گذاری و تولید صنعتی، ارائه خدمات رفاهی و شفافیت و حاکمیت شرکتی ازجمله این پنج محور بودند.

معاون امور اقتصادی  اضافه کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بزرگی در جهش تولید وجود دارد؛ ما نیز از موارد بازدارنده استفاده کردیم تا سطح درآمد و تولید توأمان افزایش یابد.

وی درباره نحوه‌ی انتخاب بنگاه‌های برتر اقتصادی از بین حدود ۴۰۰ شرکت زیرمجموعه توضیح داد: در این زمینه  شاخص‌های مهمی یعنی رشد فروش، رشد حاشیه سود ناخالص، رشد مقداری تولید، رشد صادرات و درآمد ارزی، رشد سود، سرمایه‌گذاری جدید، توسعه محصولات، تغییرات فنی و تکنولوژیک شامل بازسازی، تعمیرات و نوسازی بنیادی و پیشرفت فیزیکی و مالی مد نظر قرار گرفتند.