سفر
با تعیین «مهلت استفاده دو ساله»؛

جزئیات خدمات سفر و گردشگری برای بازنشستگان کشوری اعلام شد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه تسهیلات اعتباری و تخفیفی خدمات گردشگری به بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از طریق سامانه گردشگری علی بابا خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد امروز(چهارشنبه) با اعلام این خبر گفت: به دنبال امضای تفاهم نامه چندجانبه میان شرکت های سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، پرشین گلف و هواپیمایی آسمان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت گردشگری علی بابا، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری، تخفیفی و کمک هزینه سفر برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به مدت دو سال فراهم شده است.

وی با اشاره به شرایط همه گیری کرونا و ممنوعیت سفر گفت: با توجه به آغاز واکسیناسیون عمومی، امکان سفر به تدریج فراهم خواهد شد. ضمن اینکه بسیاری از بازنشستگان تحت پوشش هم اکنون نیز به واسطه کار و مشغله هایی که دارند مجبور به انجام سفر هستند و بنابراین وظیفه صندوق بازنشستگی ایجاب می کرد تا با ارائه برخی خدمات و تسهیلات این نیاز را در حد امکان برطرف کند.

مرتضایی فرد اظهار داشت: در این طرح، بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از خدمات اقامتی (هتل، مجتمع های تفریحی و پذیرایی، بوم گردی)، تور (تفریحی، طبیعت گردی، تاریخی و فرهنگی) و خرید بلیط (هواپیما، قطار و اتوبوس) در قالب تسهیلات اعتباری (شامل خدمات تور) با بازپرداخت یکساله، تخفیفی (خدمات اقامتی و خرید بلیط) و همچنین کمک هزینه سفر (شامل خدمات تور برای بازنشستگانی که سهمیه سفر داشته باشند) استفاده کنند.

وی کمک هزینه سفر را برای هر دفترکل مبلغ ۳۹۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: متقاضیان در صورت داشتن همراه می توانند از «کمک هزینه‌ی همراه» نیز بهره مند شوند. میزان «کمک هزینه گردشگری» در صورت داشتن همراه به ازای هر دفترکل مبلغ ۷۸۰هزار تومان است که از مجموع هزینه اجرای تور کسر می شود.

مرتضایی فرد یادآور شد: تعداد سهمیه استفاده از تور برای هر دفترکل (بازنشستگان و وظیفه بگیران) که از «کمک هزینه سفر و گردشگری» استفاده می کنند، حداکثر سه نوبت در طول دوران بازنشستگی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: هر بازنشسته و وظیفه بگیر در طول سال تنها می تواند از یکی از «تسهیلات اعتباری» یا «کمک هزینه گردشگری» و فقط یک بار در سال بهره‌مند شود و در صورت استفاده از هر یک از تسهیلات مذکور، بهره مندی از تسهیلات بعدی برای این عزیزان امکان پذیر نخواهد بود.

مرتضایی فرد اضافه کرد: متقاضیانی که پیش از این از تمامی سهمیه های سفر خود استفاده کرده‌اند، تنها می توانند از تسهیلات اعتباری با بازپرداخت اقساط یک ساله استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه «سقف تسهیلات اعتباری با بازگشت یکساله برای متقاضیانی که از تورهای معرفی شده از سوی شرکت پرشین گلف و ایرانگردی و جهانگردی استفاده کنند ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان است» گفت: سقف تسهیلات اعتباری برای متقاضیانی که از سایر تورها استفاده کنند مبلغ یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که «متقاضیان چگونه می توانند از خدمات و تسهیلات گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری استفاده کنند؟» یادآور شد: تمامی خدمات گردشگری که عنوان شد، از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir بر اساس نوع خدمت (تور، اقامتی و فروش بلیط) و نوع تسهیلات (تخفیفی، اعتباری و کمک هزینه) قابل استفاده است.

مرتضایی فرد در پایان تاکید کرد: این خدمات و تسهیلات تنها در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری و به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می شود و متقاضیان می بایست به لینک مربوطه در این درگاه با عنوان «بسته یازدهم طرح یاری؛ خدمات گردشگری و سفر» مراجعه کرده یا با مرکز ارتباط با ذینفعان صبا به شماره ۲۵۰۰ (۰۲۱) تماس بگیرند.