مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

تمدید مهلت ثبت نام بیمه عمر و حادثه بازنشستگان کشوری/ ۲۷فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی بیمه عمر و حادثه صبا تا ۲۷فروردین ماه جاری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد امروز (شنبه) با اعلام این خبر گفت: پیش از این مهلت ثبت نام برای استفاده از طرح بیمه عمر و حادثه صبا ۲۵ اسفندماه تعیین شده بود تا از ابتدای فروردین ماه امسال این طرح برای متقاضیان اجرا شود.

مرتضایی فرد ادامه داد: با توجه به شرایط و کمبود زمان ثبت نام و درخواست برخی کانون های بازنشستگی مهلت ثبت نام تا ۲۷فروردین ماه تمدید شده است.

وی گفت: متقاضیان برای استفاده از طرح و ثبت نام در یکی از سطح های طلایی، نقره ای و برنزی می توانند به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه و در بخش خدمات بیمه ای (بیمه عمر و حادثه) ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری می توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند و تنها استثنا مربوط به افراد دارای سابقه بیماری‌های خاص مانند سرطان، دیالیز، تالاسمی، MS، بیماری های شدید اعصاب و روان، هپاتیت، هموفیلی، دیابت شیرین و ایدز است.

مرتضایی فرد تصریح کرد: چنانچه بیمه شده‌ای بر اثر یکی از این بیماری‌ها فوت کند و پیش از قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمر مبتلا به چنین بیماری‌هایی بوده باشد، غرامت فوت پرداخت نمی‌شود. اما در صورتی که فوت بر اثر سایر بیماری‌ها (از جمله کوید ۱۹) یا حادثه باشد یا بعد از قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمر به یکی از بیماری‌های یادشده مبتلا شود، شرکت بیمه متعهد به پرداخت غرامت فوت است.

گفتنی است، بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ از طریق شرکت بیمه ملت (از شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) اجرا می شود.