مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد؛

آغاز قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان از اول فروردین ١۴٠٠/ تسهیلات ۲میلیون تومانی خرید از فروشگاه های رفاه/ تخفیف های گردشگری برای بازنشستگان و وظیفه بگیران

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از آغاز سال ۱۴۰۰ به مدت یک سال خبر داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی  و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: حق بیمه تکمیلی به ازای هر نفر مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال بدون افزایش نسبت به سنوات قبل برای مشمولین بیمه تکمیلی درمان در نظر گرفته شده است.

 

او مهلت حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان در قرارداد سال ١۴٠٠را تا سه ماه از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ تا ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ اعلام کرد و افزود: پس از پایان مهلت مشخص شده امکان حذف و اضافه در سایت صندوق امکان پذیر نخواهد بود.

 

مرتضایی فرد گفت: در قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال ١۴٠٠ هیچ گونه استرداد حق بیمه مکسوره در خصوص حذف بیمه شده مورد نظر امکان پذیر نخواهد بود.

 

گفتنی است بازنشستگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز ارتباط با ذینفعان به شماره٢۵٠٠-٠٢١ تماس بگیرند.

 

افزایش تسهیلات خرید از فروشگاه‌های رفاه به ۲ میلیون تومان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از اجرای مرحله چهارم تسهیلات خرید کالا از فروشگاه‌های رفاه از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در مرحله چهارم، مبلغ ۲۰ میلیون ریال در کارت حقوق بازنشستگان شارژ می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند تا پایان اردیبهشت‌ماه، کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های رفاه تهیه کنند.

 

او با بیان اینکه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که خالص دریافتی آن‌ها حداقل ۲۰ میلیون ریال باشد، می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند، افزود: بازپرداخت این تسهیلات در چهار قسط ماهانه و با کارمزد ۲ درصد از حقوق استفاده‌کنندگان کسر خواهد شد.

 

کمک هزینه سفر و خدمات تخفیف‌دار گردشگری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق همچنین اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه چندجانبه‌ای که میان صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت های هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، پرشین گلف، علی بابا و هواپیمایی آسمان به امضا رسیده، مقرر شده است که از آغاز سال ۱۴۰۰ شرکت علی بابا به‌عنوان مجری طرح به ارائه خدمات گردشگری به شکل پلتفرم به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری اقدام کند.

 

به گفته مرتضایی فرد، این خدمات شامل ارائه تسهیلات اعتباری، تخفیفی و کمک هزینه گردشگری خدمات ویژه  اقامتی،پذیرایی،تفریحی،آموزشیِ سلامت محور با هدف توسعه گردشگری است.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق ضمن تشریح تسهیلات ارائه شده در این طرح ، در خصوص نحوه ارائه خدمات گردشگری گفت: ارائه تسهیلات تخفیفی سفر شامل خدمات اقامتی و فروش بلیط است و «کمک هزینه گردشگری» به متقاضیان استفاده از  تورهای مسافرتی(بصورت هوایی و ریلی) تعلق می‌گیرد.

 

او افزود: تعداد سهمیه استفاده از تور برای هر دفترکل(بازنشستگان و وظیفه بگیران) که از «کمک هزینه گردشگری» استفاده می کنند حداکثر سه نوبت در دوران بازنشستگی است و هر بازنشسته و یا وظیفه بگیر هر سال فقط یکبار می‌تواند از «کمک هزینه گردشگری»استفاده کند.

 

گفتنی است بازنشستگان و وظیفه بگیران می توانند برای اطلاع از جزئیات بیمه تکمیلی، انصراف یا تایید قرارگرفتن تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۰، اطلاع از چگونگی استفاده از تسهیلات خرید از فروشگاه‌های رفاه و نام و نشانی فروشگاه‌ها در سراسر کشور و نیز میزان خرید و اقساط باقی‌مانده بازنشستگان در مراحل قبلی طرح یاری و همچنین استفاده از خدمات گردشگری و تسهیلات تخفیفی و کمک هزینه گردشگری به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.sabasrm.ir مراجعه کنند.