در جریان سفر وزیر صمت به استان قزوین مطرح شد:

فعال شدن ۴۵درصد خطوط تولیدی آپاداناسرام/ قول وزیر صمت برای پیگیری مشکلات آپاداناسرام

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز شنبه ۹ اسفندماه با حضور در شرکت آپادانا سرام (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) ضمن بازدید از بخش های مختلف این واحد صنعتی، از نزدیک در جریان مهمترین مسائل و مشکلات آن قرار گرفت و برای برخی از مشکلات این شرکت قول پیگیری داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی هلدینگ آتیه صبا، علی بابایی مدیرعامل شرکت آپادانا سرام در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از احیای این مجموعه تولیدی اظهارداشت: شرکت آپادانا سرام در سال ۸۱ تاسیس و از سال ۸۶ وارد تولید شد که در سال گذشته قبل از حضور اینجانب تولید این مجموعه متوقف شده بود.

وی بیان کرد: این مجموعه بیش از ۱۳۰ هکتار مساحت دارد که حدود ۲۸ هکتار مسقف به تولید کاشی و سرامیک اختصاص یافته و با داشتن بیش از ۷۳۰ کارگر و مهندس، ظرفیت اسمی تولید سالانه حدود ۳۰ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک پرسیلانی، دیواری و گرانیتی را داشته است.

بابایی تصریح کرد: مجموعه آپادانا سرام بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک خاورمیانه بوده که از مجموع ۲۷ خط تولیدی آن، توانسته ایم حدود ۴۵ درصد را فعال کرده و ۱۲ خط را زیر پوشش تولید ببریم و سالانه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع انواع سرامیک و کاشی لعابدار دو پخت دیواری، کاشی کف و پرسلان های لعاب دار تولید کنیم.

وی اضافه کرد: این واحد صنعتی، ظرفیت تولید اسمی ۳۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک با کیفیت را دارد که در صورت بهره گیری از همه خطوط تولید و اجرای طرح توسعه قادریم تولید را افزایش داده و برای ۷۰۰ نفر هم شغل جدید ایجاد کنیم.

کارخانه آپادانا سرام که در جاده قزوین به بویین زهرا قرار دارد، در حال حاضر با راه اندازی ۱۲ خط تولید ماهانه ۶۰۰ هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک پرسیلانی و دیواری تولید می کند و ۷۳۰ نفر نیز در آن مشغول فعالیت شده اند.