وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شفافیت راه بی‌بازگشت وزارت رفاه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ۵ ساعته مجازی با مدیران ادارات این وزارتخانه در سراسر کشور تاکید کرد: شفافیت راه بی بازگشت ما است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در این نشست گسترده که برای اولین بار برگزار شد و ۵ ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: این نشست باید موتور محرکه ادامه حرکت دولت تدبیر و امید باشد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را افزایش روحیه کار و تلاش در بین همکاران استان‌ها دانست و اظهار داشت: تا آخرین روز کاری دولت به هیچ عنوان نباید دچار کندی در انجام وظایف و ماموریت ها شد و باید با سرعت و تلاش بیشتر در ارائه خدمات به مردم تلاش کرد .

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، شعار این وزارتخانه را «شفافیت در ارائه خدمات به مردم» عنوان کرد و گفت: باید موتور حرکت این وزارتخانه برای خدمت به مردم همیشه روشن نگه داشته شود.

شریعتمداری به موفقیت های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در موضوع شفاف سازی فعالیت ها اشاره کرد و افزود: اگر از شفافیت به عنوان یک اصل از حکمرانی مطلوب صحبت می‌کنیم منظور کار فانتزی و عکس گرفتن نیست بلکه باید در عمل آن را محقق کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای تحقق وعده هایی که در زمان رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادم، به کار بستم.

وی با اشاره به ایجاد سامانه های متعدد در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های وزارتخانه و انعکاس آن در سطح کشور به مردم، افزود: این سامانه ها به منظور ارائه خدمات در قالب داشبوردهای مدیریتی برای تصمیم‌گیری‌های به موقع و سریع ایجاد شده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه این سامانه ها باید در ماه‌های آینده عمومی سازی شوند، تصریح کرد: با عمومی سازی و فراهم کردن شرایط، از مرحله دسترس‌پذیر کردن اطلاعات به مرحله بالاتر یعنی استفاده پذیر کردن می رسیم.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمومی سازی اطلاعات باید در همه سامانه ها انجام شود، افزود: هم سامانه هایی که در حوزه فعالیت‌های دولت الکترونیک به ویژه در شرایط کرونا راه اندازی شده اند و هم سامانه هایی که برای ارائه اطلاعات به مردم و مدیران طراحی شده اند، دارای ارزش برابر در حوزه ایجاد شفافیت هستند.

شریعتمداری، سامانه‌های جامع و هوشمند تعاون، روابط کار، کارا، ناظر و غیره را از جمله مهم ترین سامانه ها در این وزارتخانه عنوان کرد.

وی تعداد سامانه های ایجاد شده در سطح کلان در مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را ۴۰ سامانه دانست و تاکید کرد: این سامانه‌ها در زیرمجموعه خود دارای زیر سامانه‌های متعددی هستند که خدمات مختلفی به مردم ارائه می دهند.

شریعتمداری گفت: شفافیت راه بی بازگشت ماست و با ورود شفافیت، فساد خارج می شود.

 وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شفافیت فقط در حوزه ارائه خدمات در قالب تکنولوژی فناوری اطلاعات نیست بلکه در ابتدا باید این اطلاعات به صورت کاملاً روشن و شفاف در اختیار مدیران و سایر افراد قرار گیرد .

شریعتمداری افزود: همه فعالیت‌ها و اقدامات در شهرستان‌ها باید به صورت شفاف و در حضور مردم انجام شود و اطلاع رسانی به مردم باید دقیق و روشن و شفاف صورت گیرد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه موضوع ارتباطات باید اولویت کار در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد افزود: در حوزه ادارات کار شهرستان‌ها، باید ارتباطات با نمایندگان مجلس، نخبگان و رسانه های محلی به منظور اطلاع‌رسانی از مجموعه اقدامات مهم این وزارتخانه توسعه یابد.

شریعتمداری به ضرورت توجه ویژه به موضوع توسعه ارتباطات با جامعه مخاطب نیز تاکید کرد و گفت: با توسعه ارتباطات، تفهیم و توجیه مسائل به راحتی صورت می‌گیرد .

وی یکی از مهمترین اصول در مدیریت را برقراری ارتباطات موازی، افقی و عمودی با همه مخاطبان دانست و تصریح کرد: این مخاطبان شامل عموم مردم، شرکای اجتماعی، صاحب نظران و نخبگان می‌شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت باقیمانده از عمر دولت دوازدهم یکی از مهمترین وظایف، توسعه فعالیت های ارتباطی، انتقال اطلاعات و انتشار آن در زمینه‌های مختلف به جامعه است افزود: توسعه  فعالیت های ارتباطی در شهرستان ها باید با هماهنگی ستاد انجام شود.

 شریعتمداری با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیاری از شعارها را به عمل تبدیل کرده است افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به جوانگرایی و سپردن امور به جوانان در وزارتخانه اشاره کرد.

 وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش شده از مجموعه متخصصان حداکثر استفاده صورت گیرد.