با پیگیری صندوق بازنشستگی و موافقت سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛

آغاز صدور احکام بازنشستگان غیرهیات‌علمی دانشگاه‌ها/ موانع قانونی مرتفع شد

مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: علت تاخیر صدور احکام برای بازنشستگان غیرهیات‌علمی دانشگاه‌ها، در کنار نواقص اطلاعات حقوق شاغلین همطراز، افزایش شاغلین در سال جاری بود که مقرر شد افزایش مورد اشاره برای بازنشستگان غیرهیات‌علمی دانشگاه ها نیز منظور شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر شیرمحمدی، امروز (دوشنبه ۶بهمن ماه) با اعلام این مطلب گفت: با پیگیری صندوق و اعمال تغییرات حقوق شاغلین، آن تعداد از افرادی که پیش از اعمال این تغییرات در چارچوب متناسب سازی حقوق، با کاهش حقوق مواجه می‌شدند، این مشکل عملاً برطرف شده و این عزیزان از مزایای متناسب سازی بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: بنابراین با رفع موانع قانونی موجود در صدور احکام اعضای غیرهیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای، روند محاسبه حقوق و صدور احکام این عزیزان آغاز شده است.

شیرمحمدی همچنین توضیح داد: طبق دستورالعمل‌های اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که توسط سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی در مورد اعضای غیرهیات‌علمی دانشگاه‌ها به صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شده بود و هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولین امور اداری دانشگاه‌ها مقرر شده که محاسبات حقوق بازنشستگان بر مبنای ۹۰درصد حقوق شاغلین جهت اعمال در سیستم احکام صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با ارائه اطلاعات حاصله مشخص شد که بخشی از بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه‌ها بر اساس محاسبه حقوق شاغلین هم‌طراز، با کاهش دریافتی مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: به دنبال این مساله، با هماهنگی انجام شده و در جلسه روز گذشته (۵بهمن ماه) که با حضور مدیرکل امور اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و نمایندگان بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اداره کل فنی صندوق برگزار شد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با تعیین سازوکار اجرایی لازم برای صدور احکام مابقی کارکنان و همین طور مدیران بازنشسته دانشگاه با رعایت افزایش مورد نظر عملیاتی شود.

شیرمحمدی گفت: در جلسه ای که امروز (۶بهمن ماه) در سازمان برنامه و بودجه به همین منظور برگزار شد، موافقت مسئولین سازمان برنامه و بودجه برای اعمال افزایش متناسب با شاغلین و رفع موانع قانونی آن حاصل شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس فرآیند صدور احکام برای اعضای غیرهیات علمی آغاز شده و نسبت به صدور احکام کلیه مشمولین اقدام می‌شود. بدیهی است که حقوق معوقه این گروه از بازنشستگان از ابتدای مهرماه ۹۹ محاسبه و با حقوق ماه جاری به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.