مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان تاکید کرد:

نقش و جایگاه پررنگ کانون‌ها برای مسئولان کشور

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان تاکید کرد: جایگاه و نقش کانون های بازنشستگی برای مسئولان کشور نسبت به گذشته پررنگ تر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان زنجان، صالح سعادتی مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی و سرپرست نمایندگی بیمه ملت استان که در خانه امید برگزار شد، با بیان اینکه «کانون‌ها صدای رسای بازنشستگان هستند» گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر نقش و جایگاه کانون ها نزد مسئولان و مقام های بلندپایه کشور پررنگ تر و با اهمیت شده است.

سعادتی با اشاره به خدمات ارائه شده در سال جاری، به‌ویژه در حوزه های بیمه ای، امور رفاهی و خدمات الترونیک توسط صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: صندوق از امسال با راه اندازی سایت جدید خدمات محور خود به نشانی sabasrm.ir سایتی کاملاً الکترونیکی و در دسترس ایجاد کرده است. همچنین در کنار این سایت خدماتی، با تغییراتی که در نرم افزار خاتم ایجاد شده، نرم افزار صبااپ برای استفاده از تلفن های همراه بازنشستگان، در دسترس است.

وی با ارائه گزارش مفصلی از تسهیلات و طرح های رفاهی اجرا شده در سال جاری، گفت: ۱۷۵۰فقره تسهیلات وام ضروری سال ۹۹ طی ۶ نوبت و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به حساب بازنشستگان و ذینفعان عزیز استان واریز خواهد شد. از سوی دیگر، در حوزه متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشترک صندوق، امسال کار بزرگ و ارزشمندی انجام شد و اثری ماندگار است که صندوق بازنشستگی با شجاعت کامل آن را اجرایی و عملیاتی کرد.

سعادتی با تاکید بر اینکه حمایت کانون های بازنشستگان کشوری از صندوق بازنشستگی برای رفع چالش های پیش رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: باتوجه به تعداد بالای جمعیت سالمندان در میان مشترکین صندوق، مدیران ستادی و ارشد تلاش می کنند با برنامه ریزی های به‌روز، منظم و دقیق و طراحی خدمات متنوع از جمله «خدمات الکترونیک و سیستمی» در حوزه های فرهنگی اجتماعی، مالی و فنی و همچنین بکارگیری استارتاپ ها در این شرایط سخت کرونایی، مراجعه حضوری بازنشستگان و سالمندان عزیز را به حداقل ممکن برسانند و با بالاترین کیفیت خدمات موجود را به ذی‌نفعان ارائه کنند.

ابوالحسن ضرغامی، مدیر اجرایی خانه امید بازنشستگان استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به خدمات ارائه شده در خانه امید، خواستار استفاده از ظرفیت این مکان برای اجرای برنامه ها و طرح های مختلف شد و از رؤسای کانون ها خواست، ضمن معرفی خدمات خانه امید، بازنشستگان را به خانه امید هدایت کنند.

نماینده بیمه ملت در استان زنجان نیز با اشاره به خدمات بیمه‌ای این شرکت به بازنشستگان کشوری گفت: خدمات بیمه‌ای بیمه ملت به صورت تخفیفی و اقساط و با کسر اقساط از حقوق بازنشستگان انجام می‌شود و بازنشستگان می‌توانند از کلیه خدمات بیمه ای شامل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو، بیمه آتش سوزی و عمر و حوادث بهره‌مند شوند.

مژگان فر با اشاره به کارت صادر شده برای هر یک از بازنشستگان تا سقف ۲ میلیون تومان برای بهره مندی از خدمات بیمه ای اظهار داشت: این سقف اعلام شده همواره در حال شارژ شدن است و مشکل استفاده از آن وجود ندارد. بازنشستگان می‌توانند با معرفی افراد تحت تکفل یا فرزندان خود نیز از این خدمات استفاده کنند.

نماینده بیمه ملت همچنین درخصوص اضافه شدن خدمت دندانپزشکی در قالب بیمه درمان تکمیلی به خدمات بیمه ملت توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه این نشست، روسای کانون‌های بازنشستگی استان زنجان به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در حوزه های مختلف پرداختند.