برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

فولاد اکسین و ساخت عریض ترین ورق فولادی جهان

 

تولید انبوه ورق‌های فولادی در فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار در کشور برای ساخت لوله‌های قطر ۵۶ اینچ انتقال گاز آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با توجه به پروژ‌های استراتژیک صنعت نفت و گاز و نیاز به این نوع محصول فولادی که پیش‌تر از قبیل تبادل نفت با ورق‌های API از هندوستان توسط تامین کنندگان و لوله سازان کشور از منابع و تولیدکنندگان خارجی وارد کشور می‌شد، اینک در اجرای تحریم‌های ظالمانه‌ی ایجاد شده توجه به سمت تولیدات داخل جلب شد و خوشبختانه فولاداکسین به خوبی پاسخگوی این نیاز نفت شد.

وی افزود:نسخه ی قبلی این ورق به نام ایکس ۶۰ هم در فولاد اکسین خوزستان ساخته شد که اکنون در خط انتقال نفت خام گوره به جاسک به صورت تمام ایرانی در حال استفاده است.

امین ابراهیمی اظهار داشت: درحال حاضر پروژه‌های جاری و درحال احداث خطوط لوله سراسری مورد نظر که نیازمند ورق API X۷۰ هستند بالغ بر ۲۰۰۰ کیلیومتر بوده که در سال‌های گذشته ۵۰۰هزار تن آن از هندوستان تامین شد و با دستور مقام عالی وزارت نفت مقرر شد ادامه تولید این محصول براساس ظرفیت و توان تولید داخلی محقق گردد که تنها تولید کننده‌ی آن در کشور فولاد اکسین خوزستان است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: نکته این که بهای تمام شده هر تن ورق API که از خارج کشور وارد می‌شود تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از تولید داخلی است و با یک حساب ساده می‌توان گفت استفاده از محصول داخلی و تولید این محصول جهت خطوط لوله موردنظر نه تنها بهای تمام شده‌ی کمتری دارد بلکه با انجام آن می‌توان از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور پیشگیری نمود.