در نشست مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی با بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح شد:

صدور احکام «بازنشستگان غیرهیات علمی» چشم انتظار اطلاعات ارسالی دانشگاه‌های مربوطه

به دنبال مراجعه جمعی از بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای به صندوق بازنشستگی کشوری برای پیگیری صدور اصلاحیه احکام حقوقی ‏شان پس از متناسب سازی مهرماه ۹۹ جلسه ‏ای با حضور مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری روز دوشنبه ۲۹ دیماه در محل این صندوق برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر شیرمحمدی مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه، با اشاره به اینکه صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش براساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه یک وظیفه و تعهد است، گفت: این صندوق همانطور که برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان در دستگاه های اجرایی مختلف حکم متناسب سازی صادر کرده، متعهد است که برای بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای نیز احکام جدید را صادر کند.

شیرمحمدی صدور احکام ۹۰ درصد شاغلین همطراز یا هم رتبه را براساس اطلاعات ارسالی از سوی دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: با وجود مکاتبه این صندوق با دانشگاه فنی و حرفه ای، اطلاعات لازم و کامل برای صدور احکام بازنشستگان غیرهیات علمی آن دانشگاه و در مجموع ۳۷ هزار بازنشسته غیرهیات علمی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطابق با صورتجلسه های ۲۵ آذرماه ۹۹ (سازمان برنامه و بودجه) و دوم دیماه ۹۹ (صندوق بازنشستگی) ارسال نشده است.

وی تصریح کرد: صدور احکام بر مبنای ۹۰ درصد شاغل نیازمند تعیین میزان حقوق افراد با شرایط مختلف از سوی دانشگاه است که این اطلاعات باید از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های فرهنگیان و فنی و حرفه ای به صندوق ارائه شود و صندوق بازنشستگی نیز براساس همان اطلاعات احکام جدید بازنشستگان غیرهیات علمی آن ها را یکجا صادر کند.

شیرمحمدی تاکید کرد: روند صدور احکام در حال انجام است و مکاتبات بین صندوق و دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شده و به محض اینکه اطلاعات لازم در اختیار صندوق قرار بگیرد، احکام سریعا صادر می شود.

وی از دستگاه های اجرایی مذکور که احکام بازنشستگان کشوری آن ها نیازمند اصلاحیه است، خواست تا ضمن سرعت بخشیدن به تهیه و ارسال اطلاعات لازم با این صندوق برای صدور احکام جدید براساس متناسب سازی مهرماه ۹۹ همکاری کنند.

گفتنی است، در این نشست و با گفتگوی تلفنی بین مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری و مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای، مقرر شد تا در روزهای آتی  اطلاعات حقوق شاغلین همطراز این دانشگاه برای صدور احکام ۹۰ درصد در اختیار صندوق بازنشستگی قرار بگیرد.