محمود مرتضایی فر
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری:

رویداد “صبانو” متناسب با نیازهای بازنشستگان بود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه رویداد “صبانو” گفت: این رویداد بر اساس محورهای مورد نیاز اعلامی حوزه فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان برگزار شد و تیم های راه یافته به مرحله نهایی این رویداد از کیفیت بالایی برخوردار بودند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد اظهار داشت: خوشبختانه با این که اولین تجربه برگزاری چنین رویدادهایی بود، اما توانست در مسیر اهداف تعیین شده حرکت کند و اکثر خدمات یا محصولات تیم های مرحله نهایی مستقیم یا غیرمستقیم به بازنشستگان مربوط بود.

وی با بیان این که شرکت کنندگان در این رویداد با مطالعه به آن گام گذاشته بودند، اظهار داشت: واقعیت این است که دیگر، ابزارهای سنتی نمی توانند به صورت کامل پاسخگوی نیاز سالمندان باشند و باید در این راه خلاقیت و ایده های نوآورانه را به کار گرفت و رویداد صبانو گامی موثر و خوب در این زمینه بود که باید ادامه پیدا کند.

داور رویداد صبانو گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شده که استارت آپ ها و کسب و کارهای نو مخصوصا در حوزه بازنشستگان مورد استقبال بیشتری قرار گیرد، ولی از آنجایی که زیر ساخت های آن به اندازه کافی مهیا نبود، صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس نیازسنجی بازنشستگان تصمیم به ورود به این حوزه را گرفت.

مرتضایی فرد افزود: بر همین اساس مرکز نوآوری صبا و رویدادهایی مانند صبانو فرصتی است برای خدمت رسانی بیشتر و کامل تر به بازنشستگان.

وی درباره ویژگی های محصولات و خدماتی که استارت آپ ها و کسب و کارها نو می توانند به بازنشستگان ارائه دهند، گفت: حوزه سالمندی و بازنشستگی می تواند بازار بزرگ و خوبی برای کسب و کارهای نو باشد و همچنین این گونه کسب و کارها می توانند آورده بسیاری برای این قشر داشته باشند. هرچند که این کسب و کارها باید به این نکته توجه کنند که محصول یا خدمت شان باید ارتباط اجتماعی فرد بازنشسته را تسهیل کند.

مرتضایی فرد ترجیح و نیاز یک بازنشسته را ارتباط گیری هرچه بیشتر با گروه همسالان ارزیابی کرد و افزود: محصولی در بازار بازنشستگان موفق است که بتواند این ارتباط را بیشتر و بهتر فراهم کند و محصول یا خدمتی که به این ترجیح بازنشسته توجه نکند، با شکست مواجه خواهد شد.