مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش:

رویداد صبانو مسئله محور و خلاقانه بود

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در بازدید از مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) با ابراز خرسندی از پویایی این مرکز در برگزاری رویداد “صبانو” اظهار داشت: فعالیت های نوآرانه و دانش بنیان تاثیر قابل توجهی بر رفاه اجتماعی بازنشستگان و سالمندان دارد و اساسا راهی نداریم جز اینکه در این راه قدم بگذاریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری برنا؛ سجاد سالک دیروز (جمعه) در جریان این بازدید و با تأکید بر اینکه برای ارتقای سطح سلامت اجتماعی حتما باید این مسیر دشوار و پرمانع را بپیماییم، افزود: در دنیای امروز لازم است برای موفقیت و تسهیل فعالیت ها و رفع موانع به سمت نوآوری حرکت کرده تا به این ترتیب ایده ها ، خلاقیت ها و ابتکارات را به کار بگیریم.

او افزود: جامعه ما جوانان بسیار با استعدادی هستند که کافیست زمینه و بستری مناسب برایشان فراهم شود تا دنیایی از ابتکارات و خلاقیت ها را نشان دهند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: دلیل اطمینان و تأکید من بر این امر شواهدی است که در حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان به دست آوردم و می توانم مثال های بارزی از استان های سراسر کشور مطرح کنم که سرشار از خلاقیت و ایده در حوزه رفاه اجتماعی است؛ قطعا این ایده ها با حمایت مراکزی این چنین می توانند خدمات و محصولات بسیار گره گشا و سرگرم کننده ای حتی برای نسل جوان ارائه دهند که در نهایت منجر به اتفاقات بسیار خوب برای توسعه ایران به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در بازدیدی که از این مرکز و رویداد صبا نو داشتم فکر مرا در مورد مدیریت جوانان بخود مشغول کرد و صحبت های ابتدایی با مدیرعامل مرکز نوآوری صبا باعث شد به این نتیجه برسیم زمینه های همکاری گسترده و متنوعی وجود دارد از این نظر که بالای ۳ هزار سازمان مردم نهاد در ۳۱ استان کشور در حال فعالیت هستند و بخشی از این فعالیت ها نوآورانه و دانش بنیان بوده و در طیف بزرگی از جوانانی وجود دارد که محصولاتی را تولید می کنند و به دنبال رفع نیاز اقشار مختلف جامعه هستند.

سالک بیان داشت: بازدید امروز شروعی خوبی برای تعامل ما با مرکز نوآری صبا است که تصمیم گرفتیم بزودی و طی هفته آینده با چند نفر از افراد متخصص و فعال در حوزه جوانان جلسه مفصلی با مسئولان این مرکز خواهیم داشت و با مشخص کردن زمینه های مشترک فعالیتمان نقشه راهی ترسیم خواهیم کرد، چرا که در بسیاری از زمینه ها امکان این همکاری وجود دارد و جوانان خلاقی هستند که اگر با این مرکز آشنا شده و مورد حمایت آن قرار گیرند می توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

او افزود: لازم است نشست های مشترکی با مخاطب هدف خودمان داشته باشیم و با برگزاری کارگاه آموزشی مجازی با همکاری این مرکز، برای جوانان فعال در این حوزه، فضای تبیینی، توضیحی و آموزشی را بوجود بیاوریم که اساسا زمینه های فعالیت برای اعضا تشریح شود تا در ادامه با نگاه باز و درک روشن از آنچه می توانند انجام دهند جذب شده و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل مشارکت های جوانان اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: به اعتقاد من رویداد صبانو رویکردی رقابتی، خلاقانه و حل مسئله داشت و به طور کلی آن را مسئله محور دیدم؛ به این ترتیب که افراد هرکدام یک مسئله پیدا کرده و برای رفع آن محصولی ارائه داده یا جنبه توسعه بازار آن را دنبال کردند.

سالک با بیان اینکه «اگر رویداد صبا گسترش پیدا کند افراد و ایده های بیشتری درگیر آن شده و به لحاظ گستردگی و فوایدی که دارد این امکان وجود دارد که در سطح جامعه دربرگیرنده افراد بیشتری باشد» اظهار داشت: حیف است بستری به این ارزشمندی در سطح کشور حمایت نشود؛ بنابراین شخصا از این مرکز و فعالیت های حمایت میکنم تا اتفاق رویداد صبانو در کل کشور گسترش پیدا کند. معتقدم گسترش چنین مراکزی نیاز به اراده و عزمی راسخ در سطح حاکمیتی دارد.