در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان شد:

صادرات ۲۵ هزار تن محصولات لبنی پگاه به روسیه/ افزایش سهم بازارهای اوراسیا و اروپا در دستور کار پگاه

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران از صادرات ۲۵ هزار تن محصولات این شرکت به روسیه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: افزایش سهم بازارهای اوراسیا و کشورهای اروپایی در دستور کار شرکت پگاه قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از صنایع شیر ایران (پگاه)، عبداله قدوسی با اعلام این مطلب افزود: پگاه باوجود مشکلات اقتصادی کشورمان و با تمرکز بر صادرات سعی در افزایش سودآوری و پوشش نوسانات اقتصادی داخلی، داشته است.

قدوسی در بازدید نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پگاه تهران تصریح کرد: بیش از ۱۱ نوع آزمایش در بدو ورود شیرخام به شرکت‌های تابعه پگاه انجام می‌شود و تنها به صورت نمونه در حوزه بررسی افلاتوکسین، استانداردهای ما به نسبت استانداردهای دریافت شیرخام در آمریکا، ۵ برابر سختگیرانه‌تر است.

وی به بیان معضلات بی‌ثباتی قیمت شیرخام در کشور اشاره کرد و قاچاق دام و شیرخشک و همچنین، واسطه گری در نهاده‌های دامی را عامل اصلی تحولات قیمتی و تولید در شرکت‌ها برشمرد و خواستار حمایت مجلس و دولت در حذف این موارد شد.

لزوم حمایت از صنایع لبنی در سال جهش تولید

سید احسان خاندوزی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به ضرورت حمایت از صنعت لبنیات در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: کشور ما از ظرفیت مدیریتی متخصص برخوردار بوده و می‌تواند در مدیریت‌های کلان از پتانسیل‌های مناسبی در این زمینه و در راستای پیشرفت کشور استفاده کند.

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: تولیدکننده غیر صنعتی فرآورده‌های لبنی و قاچاق دام تهدیدهای پیش روی صنعت لبنیات است و افزایش تولیدات صنعتی لبنیات، بر افزایش اشتغال و همچنین بر میزان توسعه سلامتی در جامعه موثر است.

توفیقیان نماینده مردم اصفهان در مجلس، نیز گفت: با توجه به تعاملاتی که فیمابین ایران و سایر کشورهای همسایه وجود دارد، می‌توان از ظرفیت‌های اقلیمی، کشاورزی و تولیدی این کشورها در حذف وابستگی‌ها استفاده کرد.

در ادامه سید جعفر میر مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، گزارش عملکرد این شرکت را ارائه کرد و خواستار همکاری و حمایت مجلس در خصوص قیمت گذاری محصولات تعزیراتی شد.

گفتنی است، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از خطوط تولیدی پگاه تهران بازدید کرده و از نزدیک در جریان به‌روزرسانی تجهیزات این شرکت قرار گرفتند.