مدیر سفارشات و انبارهای شرکت فولاداکسین اعلام کرد:

رشد ۳۷۰ درصدی موجودی مواد اولیه در فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال جهش تولید و در جهت انجام تعهدات فروش خود و تولید پایدار برای اولین بار موفق به ثبت رکورد انبارش ۲۰۴ هزار تن اسلب در انبارهای مواد اولیه خود شد که در مقایسه با موجودی پایان دوره آذر ماه سال ۱۳۹۸ که ۵۵ هزار تن بوده ۳۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امین ویسی نژاد مدیر سفارشات و انبارهای شرکت فولاداکسین با بیان اینکه «این میزان افزایش موجودی اسلب جهت تولید ۳ ماه بدون هیچ گونه ورود مواد اولیه کافی است» گفت: با توجه به این که چرخه گردش شرکت های تولیدی در گرو تامین مواد اولیه است، خوشبختانه فولاد اکسین با ثبت رکورد انبارش مواد اولیه به میزان ۲۰۴ هزار تن اسلب تنها در ۹ ماهه سال جاری موفق شد پشتیبانی لازم از خط تولید برای تولید انواع محصولات را ایجاد کند.

وی افزود: میزان متوسط موجودی اسلب در انبارهای این شرکت در سال جاری ۱۲۶ هزار تن بوده که این میزان در سال گذشته ۴۲ هزار تن و در سال ۹۷ حدود ۱۳ هزار تن بوده است.

مدیر سفارشات و انبارهای شرکت فولاداکسین در ادامه اظهار داشت: شرکت فولاد اکسین خوزستان در ۱۵ فروردین ماه سال جاری با ثبت رکورد روزانه ورود مواد اولیه به میزان ۷هزار و ۳۰۰ تن و همچنین ثبت رکورد ورودی ماهیانه به میزان ۱۱۳ هزار تن در اردیبهشت ۹۹ نسبت به زمان مشابه و عملکرد سال گذشته موفق عمل کرده است.
ویسی نژاد یادآور شد: در راستای پیاده سازی اهداف استراتژیک و پایداری خط تولید یک دستگاه لیفتراک مگنتی و انبارش اسلب در زمینی به مساحت ۲ هکتار نیز اقدام شده و در حال حاضر فولاد اکسین دارای سه انبار جهت چیدمان و انبارش مواد اولیه است که از ظرفیت بالایی در انبارش اسلب برخوردار است.
وی با اشاره به مزایای افزایش موجودی مواد اولیه گفت: جلوگیری از توقف خط تولید، عدم تاثیرگذاری نوسانات بازار بر تامین مواد اولیه، جلوگیری از قطع تامین مواد اولیه با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی تولید بلند مدت بر اساس موجودی انبار و جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه درگردش شرکت بر اثر نوسانات تورمی از جمله مزایای افزایش موجودی و انبارش مواد اولیه است.

این مدیر فولادی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استمرار تامین مواد اولیه، مشکل مواد اولیه در شرکت فولاد اکسین خوزستان که در سال های قبل باعث مشکلات متعددی شده بود مرتفع شود و بتوان بر اساس میزان موجودی مواد اولیه بهترین سبد محصولات را تولید کرد.