طرح جدید “خدمات تشخیصی درمانی در منزل” برای بازنشستگان کشوری/ اجرای مرحله نخست طرح در “شهرتهران”

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای طرح جدیدی در حوزه سلامت بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد که براساس آن مشترکان صندوق بازنشستگی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران می توانند خدمات تشخیصی-درمانی را در منزل خود دریافت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای اجرای سیاست های پیشگیرانه دولت دوازدهم در شرایط شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی، رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا و عدم مراجعه حضوری این عزیزان به مراکز تشخیصی درمانی، خدمات آزمایشگاهی و برخی خدمات تشخیصی درمانی را از طریق سایت “آزمایش آنلاین” ارائه می کند.
مرتضایی فرد تصریح کرد: مرحله نخست این طرح از روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه برای بازنشستگان ساکن مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا و برای سایر استان ها نیز به تدریج تا پایان سال اجرایی و قابل استفاده می شود.
او با بیان اینکه هزینه ارائه این خدمات علاوه بر تعهدات بیمه تکمیلی درمان بوده و تا سقف ۵ میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) برای هر بیمه شده، برعهده صندوق بازنشستگی کشوری است، اظهار داشت: خدمات مورد تعهد در این طرح تا سقف ۵ میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) به ازای هر بیمه شده عملا رایگان بوده و در صورت دریافت خدمات مازاد بر این سقف، هزینه پرداخت شده حداکثر تا مبلغ ۶ میلیون ریال (۶۰۰ هزار تومان) تا سه قسط قابل تقسیط خواهد بود.
وی ادامه داد: بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان که در مناطق ۲۲ گانه تهران ساکن هستند می توانند جهت استفاده از خدمات این طرح از روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی SABASRM.IR و همچنین سایت آزمایش آنلاین به نشانی azmayeshonline.com مراجعه کنند.
وی همچنین افزود: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با این طرح می توانند با مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی به شماره ۲۵۰۰-۰۲۱ تماس بگیرند.
مشاوره تلفنی کرونا (پزشک)، مشاوره تلفنی کرونا (روانپزشک)، ویزیت پزشک عمومی، ویزیت متخصص، ویزیت فوق تخصص، آزمایش های پزشکی، نوار قلب، فیزیوتراپی، لیزر درمانی، سرم تراپی، تزریق هر نوع دارو (داخل عضله، داخل شریانی، داخل وریدی) تزریق عضلانی آنتی بیوتیک، شنوایی سنجی (ادیومتری، تیمپانومتری)، ABR بررسی عصب شنوایی، بینایی سنجی و آزمایش کرونا از جمله خدماتی است که به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در طرح “خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی در منزل” به افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان این صندوق ارائه می شود.
وی گفت: این سامانه یک وب سرویس است که خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی موجود را با قیمت مناسبی نسبت به سایر سرویس های آنلاین و طبق تعرفه های وزارت بهداشت به مشتریان خود ارائه می کند.