در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

قرارداد ساخت نیروگاه برق ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک امضا شد

مدیران عامل شرکت نیرو تراز پی‌ریز (زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به عنوان کارفرما و گروه مپنا به عنوان پیمانکار، امروز (سه شنبه) قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی و امضاء کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک، که بیش از ۹ سال بدلایلی ازجمله تأمین نشدن منابع مالی بلاتکلیف بود، با دستور و پیگیری های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ انرژی این صندوق و تلاش بی وقفۀ دست اندرکاران با همکاری گروه مپنا، به مرحله انعقاد قرارداد رسید و در مسیر عملیات اجرایی قرار گرفت.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک، در قالب قراداد فاینانس با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون یورو، شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار بوده که در سه فاز و طی ۳۶ ماه احداث و وارد مدار خواهد شد.

بر اساس مفاد این قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی، به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات در شرایط ایزو، شامل دو واحد گازی کلاس E پیشرفته مدل MGT-70) 3)، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار ۲۹۰ تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل MST-54C، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و سیستم کنترل نوع MAPCS در شهرستان اندیمشک استان خوزستان احداث خواهد شد.
واحدهای گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری ۴۰۰ کیلو ولت متصل می‌شود. همه تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک کن و سامانه کنترل کاملا ایرانی بوده و در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود.
 
شرکت‌ احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) به نمایندگی از گروه مپنا، به عنوان پیمانکار اصلی پروژه نیروگاه اندیمشک، به کارگیری تجهیزاتMGT – ۷۰ (۳) را در دستور کار قرار می‌دهد.
قرار است عملیات اجرایی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، ۱۲ بهمن ماه ۹۹ همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی شروع شود.
اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۰۰۰ نفر در دوران احداث و پس از بهره‌برداری پروژه، از اثرات مثبت این طرح در خوزستان و شهرستان اندیمشک خواهد بود.